Strona 1 z 10
zmiana głowicy
: śr maja 16, 2007 9:34 am
autor: mouk80
Czy z jakiegos innego fiata pasuja glowice do ut1.4 na zasadzie plug&play?
Moja byc moze bedzie do wymiany, a chyba bedzie ciezko znalezc oryginalna glowice.
: śr maja 16, 2007 11:39 am
autor: ziuzio
Wystarczy poszukać, bo było, choćby
tu
: pn maja 21, 2007 5:35 pm
autor: mouk80
ziuzio pisze:Wystarczy poszukać, bo było, choćby
tu
szukalem, ale tego akurat nie znalazlem.
To najlepiej bedzie wstawic glowice od 1.3T?
: śr maja 30, 2007 1:33 pm
autor: mouk80
Kupiłem głowice od 1.3T. Ma ona troche inna komore spalania, tzn jest ona czesciowo płaska a w glowicy od 1.4T jest tam lekkie zagłebienie.
Mechanik sie obawia, ze tłok moze kiedys w to uderzyć. Moznaby zrobic troche grubsza uszczelke.
Padl jeszcze jeden pomysl a mianowicie, zeby pogłebic komore spalania.
Najprawdopodobniej mialbym czlowieka na Politechnice krakowskiej, ktory mogłby sie czyms takim zając.
Czy ktos kiedys bawil sie w cos takiego(poglebianie komory)? A moze jestem nadmiernie ostrożny i po prostu trzeba zalozyc glowice na blok i sie tym nie przejmowac?
: śr maja 30, 2007 3:22 pm
autor: ZibiUT
O ile dobrze rozumuje to zmniejszając komere spalania zwiekszasz stopień spręzania co moze powodować spalanie stukowe, i wydmuchiwanie uszczelki.
Bedzie tez miało dobre strony bo pewnie moc wzrośnie.
Podbierz komore na wzór tej z 1,4 i bedzie git.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle
: śr maja 30, 2007 3:24 pm
autor: dr kozioł
a ja mam inne pytanie .. czy do 1,4 podejdzie jakas glowica 16v? najprosciej byloby porownac uszczelki ale katalogi pokazuja ze uszczelka pasuje tylko do 1,4 turbo
z drugiej strony pomyslelam ze moze byc roznica w grubosci uszczelki i katalog juz jej nie pokaze - czy mierzyl sie ktos kiedys z tym tematem?
: śr maja 30, 2007 4:08 pm
autor: Lui
temat legenda spowodowany artykułem o uno 16v który jest ściemą

, nie ma takiej głowicy
: śr maja 30, 2007 5:55 pm
autor: dr kozioł
czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v
: śr maja 30, 2007 11:02 pm
autor: KFAS
dr kozioł pisze:czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v
tak tak nikt nie słyszał o głowicy 16V nie rozśmieszaj mnie
: czw maja 31, 2007 8:18 am
autor: dr kozioł
KFAS pisze:dr kozioł pisze:czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v
tak tak nikt nie słyszał o głowicy 16V nie rozśmieszaj mnie
a co w tym smiesznego? znasz jakies auto seryjnie prdukowane z lat 60-70 z glowica 16 v?
: czw maja 31, 2007 5:52 pm
autor: DeviL
Chyba niektore v8 mialy po 16v

: czw maja 31, 2007 9:43 pm
autor: rożek
skośnookie chyba coś mieli ale nie wiem dokładnie
: pn cze 11, 2007 8:43 pm
autor: mouk80
Zibi122 pisze:O ile dobrze rozumuje to zmniejszając komere spalania zwiekszasz stopień spręzania co moze powodować spalanie stukowe, i wydmuchiwanie uszczelki.
Bedzie tez miało dobre strony bo pewnie moc wzrośnie.
Podbierz komore na wzór tej z 1,4 i bedzie git.
Komora od 1.3 wlasnie jest podbierana.
Przy okazji chce ją troche poprawic i przydalaby sie do niej dokumentacja techniczna zeby gdzies sie za gleboko nie przewiercic. Czy ma ktos moze jakies rysunki techniczne albo cos w tym stylu?
: wt cze 12, 2007 6:40 am
autor: hz10
mam gdzieś przeciętą głowice w tym samym celu coby drugi raz błędu nie popełnić jak coś to zrobie fotki to wkleje
: śr cze 13, 2007 8:55 am
autor: mouk80
hz10 pisze:mam gdzieś przeciętą głowice w tym samym celu coby drugi raz błędu nie popełnić jak coś to zrobie fotki to wkleje
a moze ktos sie juz bawil w powiekszanie kanalow dolotowych i wylotowych?
Mozna bez ryzyka ze sie dowierce do innych kanalikow je troche rozwiercic?