Strona 1 z 1
Uszczelka kolektor-turbo
: czw lut 08, 2007 7:34 am
autor: Yannick
Witam.
Wypaliło mi uszczelkę kolektor wydechowy-turbo. Widać jak jej szczątki się ruszają przy przegazówce. Co tam założyć? Ile kosztuje fabryka i czy wystarczy?
Teraz pytanie o demontaż turbiny. Jak się tam do tego ustrojstwa dostajecie, bo śruby ani drgną a dostęp koszmarny

. Od spodu/óry, co zdemontować wpierw?
Pozdrawiam
: czw lut 08, 2007 10:43 am
autor: skadubek
Słyszałem kiedys głosy że uszczelka od lublina bądz żuka turbo disla pasuje , ale nie wiem na 100% tak słyszałem

: czw lut 08, 2007 11:29 am
autor: Lui
pasuje ale do 1.4
troche roboty z tym jest, wiem że w 1.3 mi się nie udało tego zrobić bez wyciągania silnika

, bo też mi zaczęło pierdzieć.... a wyciągając silnik wyszły różne kwiatki z histori auta i tak sie skończyła historia uno
w 1.4 było też troche roboty ale udało mi się

, jakoś odpowienimi kluczami+przedłużki+przeguby wszystko można było ładnie odkręcić bez problemów, i po pół dnia roboty turbo na wierzchu
w 1.3 miałem straszne problemy... rozpołowiłem kolektor i na tym koniec.... nie mogłem się dostać do żadnej śruby trzymającej oba kolektory, bo przeszkadzała w tym bardzo skutecznie ta osłona blaszana co jest nad turbo..... straszna sprawa nawet po wyciągnięciu silnika trzeba było się naszarpać żeby tą osłonę wogole ruszyć
może to ja miałem taki jakiś pechowy egzemplarz, ale ze swojego doświadczenia powiem że wyciągnięcie turbo w 1.3 to ciężka sprawa

: czw lut 08, 2007 1:31 pm
autor: Yannick
Toś mnie pocieszył

. Nie dość, że pierdzi to jeszcze słabszy. Ale kicha!
: czw lut 08, 2007 3:53 pm
autor: Lui
nie wiem moze u ciebie będzie łatwo, u mnie cały (i dość duży) problem leżał w tej metalowej osłonie.... jakbyś ją łatwo ściągnął to problemu nie będzie
: czw lut 08, 2007 4:18 pm
autor: Yannick
A pamiętasz na czym ona się trzyma (ta osłona)? Dwie śrubki na kolektorze się odkręcają, ale nie wiem na czym oprócz nich się jeszcze trzyma ta osłona? Na razie dociągnąłem jedną śrubę z 4, idę się mocować dalej.
: czw lut 08, 2007 6:41 pm
autor: Lui
tam były jak dobrze pamiętam 4 śruby, dwie można odkręcić bez problemu, a pozostałe dwie są niemalże niedostępne, pamiętam że u mnie był problem z tym jak silnik był już na wierzchu.... inna opcja jaka mi przyszła wtedy do głowy to ucięcie tej osłony szlifierką....., ale postanowiłem zabrać się dobrze za bude i wyciągnąć silnik.....
: czw lut 08, 2007 6:48 pm
autor: Yannick
Zdziałałem tyle, że dokręciłem troche jedną ze śrub przy turbo. Reszta ani drgnęła w żadną stronę. Tej osłony nie idzie odkręcić, bo tych pozostałych dwóch śrub nawet nie widać. W dodatku zauważyłem, że leje mi na pierwszym wtrysku na połaczeniu z listwą. Zaczynam tracić serce do tego bolida ;(.
: czw lut 08, 2007 7:56 pm
autor: kosiej
wymienialem sam kolektor wydechowy w 1.3 turbo wiec tez musialem turbine wyciagnac razem z nim bo nie chciala odejsc.zrob tak : odepnij wszystko od turbiny, przewody olejowe, chlodzenie ciecza, rury od intercoolera, pozniej wez sie za gore. kolektor ssacy, listwa chlodzaca wtryski, same wtryski, i masz kolektor na wierzchu.ta oslona termiczna o ktorej wyzej mowa trzyma sie jescze na jednej srubie ktora jest gleboko osadzona dokladnie na jej goemetrycznym srodku pomiedzy kolankami kolektora. jak juz ja wyciagniesz zabierz sie za sruby od kolektora wydechowego, latwo zapewne nie bedzie ale dasz rade. jak juz wszystko pusci to troche szarpaniny i wyjdzie razem z cala turbina.
: czw lut 08, 2007 7:58 pm
autor: ziuzio
Jak się uprzesz to wymontujesz suszarkę bez ruszania kolektora ssącego, przy demontażu jedynie przepływki, rur ssących i DP oraz wodzików zmiany biegów.
Podstawą jest zestaw dobrych 13mm kluczy oczkowych, zwyczajnych oraz dogiętych do potrzeb odkręcania poszczególnych śrubek.
Jeżeli masz dostęp do palnika, to podgrzej trochę nakrętki przed odkręcaniem-uchroni Cię to przed ukręceniem którejś z nich. Jeśli nie masz palnika, to dzień przed robotą obficie zabrandzluj wszystkie śruby jakimś odrdzewiaczem.
Wszystkie śruby odkręcaj od góry - przy zdjętym kolektorze ssącym będziesz miał ułatwiony dostęp do śrub po prawej stronie(do nich warto też ściągnąć tę osłonę termiczną na DP).
Śruby z lewej: górna bez problemu raczej daje się odkręcić nawet zwykłym 'oczkiem', do dolnej potrzeba już pogiąć jakąś 13:).
Przed pełnym demontażem dobrze jest spuścić płyn chłodniczy:).
Spust oleju warto odrazu wymienić, stary z reguły jest tak sztywny, że nie da się go łatwo ściągnąć i lepiej go rozciąć niż się męczyć:).
Jak już odkręcisz wszystko, to dmuchawka wychodzi w lewo do góry, po kilku różnych obrotach i kombinacjach:). Inną drogą jest demontaż półośki, ale szkoda roboty.
: czw lut 08, 2007 11:42 pm
autor: Pumba_bielsko
ja mecze ten team ale juz po wypioaskowaniu kolekrora i wymiany wszystkich szpilek i nakretek( uszczelka kosztuje w sklepie fiata 98 zł)
ja bede dorabiał uszczelki pomiedzy kolektor a turbine , turbine a czesc ciepła (ta 2 ciepła strona) i ciepła strona a downpipe i całośc nie wujdzie wiecej niz 120 zł ale nie mam gościa który nie słytnie zbytnio z dobrych opini i prace staneły nad szukaniem kogos kto da gwarancje
ja jedną śróbe odkrecałem przecinakiem ale na stole:]
: pt lut 09, 2007 7:46 am
autor: Yannick
Jakbym się postanowił jednak za to wziąć, to pasuje dać nowe śruby. Zwykłe 8.8 ze zwykłym gwintem (jaka długość?) czy trzeba szukać specjalnych?
Stówka za taką małą uszczelkę? Nie da się taniej?
: pt lut 09, 2007 11:34 am
autor: Pumba_bielsko
ja załozyłem nowe (zwykłe)szpilki a śróby szukam miedziane ale chyba zaloze ze stali nierdzewnej bo miedziane chyba nie da sie dostac nawet na serwisie nie maja
a z uszczelka to taniej sie nie da bo to sklep fiata a i sciagac z wloch trzeba lipa straszna