Strona 1 z 1

kapitalka i swap UT->U

: sob gru 30, 2006 11:58 pm
autor: longquan
Ostatnio rozmyślam żeby cos z moim uniakiem zrobić po zimie, jezdzi się wyśmienicie jednak rdza to rdza i pojawia się gdzieniegdzie.

pierwsza możliwość to renowacja ale ceny za kompletną renowację (blacha+lakier) krzyczą mi ~4000-5000zł i też nie gwarantują że za pare miesiecy cos zacznie sie sypać
natomiast sugerują mi wszędzie inne rozwiązanie - wyszukać jakiegoś uniaka z zajechanym silnikiem lub inną poważną awarią (rocznik np. 2000), kupić go i przełożyć do niego cały osprzęt z UT (silnik zawieszenie itp)
Teraz mam pytanie do Was. Jak to jest z realizacją tego pomysłu - czy wszystkie graty z mojego UT (1.3 '90) będą pasowały bez większych problemów do budy UNO z roku powiedzmy 2000-2002 ? Czy buda z UT w ogóle różni sie od standardowego Uno?

Czy jak znajde egzemplarz z działającą klimą to jest możliwość przełożenia czy nie ?
Autko jest na tyle super, że na 250% zostaje jako drugie auto, już się zakochałem ;D Dlatego chciałbym przedłużyć mu trochę żywot nie wyrzucając kasy na ratowanie starej już budy?

: ndz gru 31, 2006 8:37 am
autor: ZibiUT
Jest możliwa przekładka. Wszystko pasuje lub poprostu trzeba przekrecić np mocowanie przepływki itd.

Moze prakowac np wspawanych w pas gwintów do mocowania IC i chłodnicy oleju ale to nie problem bo daje się nakretke z dużą podkladką i jest oki.

Tylko znajdz teraz uno 3d z tego rocznika z zajechanym silnikiem w dobrej cenie. Ja planuję kupić samą karoserję od koleci co rozbierają na czesci furki. Koleś za dobra nude krzyknął mi 400-600 żł jak bedzie w dobrym stanie. Wtedy dajesz do zrobienia wszystko a potem przekładasz. Jedyny problem a moze i nie to nr nadwozia.

: ndz gru 31, 2006 10:24 am
autor: hz10
kolega ma uniaka z 2000 roku made in poland i niestety wygląda tak samo jak mój z 90r :lol:

: ndz gru 31, 2006 11:35 am
autor: longquan
ogolnie sytuacja wyglada tak ze zlomujemy starego uniaka a nowego rejestrujemy

plusem dodatnim jest to ze po takim zabiegu mamy uno turbo z rokiem produkcji 2000 co jest ogolnie dosc niespotykane =]

plusem ujemnym jest to ze znow trzeba stac w kolejkach w urzedzie aby przerejestrowac

... a co z tą klimą ? da ją podlaczyc do silnika z UT ?

: ndz gru 31, 2006 12:44 pm
autor: ZibiUT
Tylko 1,4 N/A miało klime i raczej nie dasz rady tego połązyć choć trzeba by to obejrzeć dokładnie jak już bedą silniki na wierchu.

: ndz gru 31, 2006 12:47 pm
autor: McBanan
Ja widzialem we Wloszech wersje 1,4UT z kilma seryjna wiec musi byc jakas mozliwosc zmontowania tego.

: ndz gru 31, 2006 12:59 pm
autor: ZibiUT
Patrząc w katalog fiata to nie ma w UT klimy.
W N/A jest pompa która napędzana jest paskiem z koła zamachowego na wale.

: ndz gru 31, 2006 1:17 pm
autor: McBanan
W opcji wychodzila klima.

: ndz gru 31, 2006 3:01 pm
autor: mops
Zibi122 pisze:Jedyny problem a moze i nie to nr nadwozia.
kupujesz bude z papierami a swoja zlomujesz.. Nie namawiamy przeciez tutaj na forum nikogo do zabawy w kowala ;]

: ndz gru 31, 2006 4:23 pm
autor: longquan
no to mam całą zimę na szukanie budy ~2000 roku :)

macie pojecie gdzie najlepiej szukac? i rozumiem ze lepiej unikach karoserii polskiej produkcji ?

: ndz gru 31, 2006 4:36 pm
autor: jugo500
Ja mam ładną bude mk2 do sprzedania :)
jest po blacharce w 80 %

tanio ją oddam :) jest co prawda 1990 rok ale raczej te z 2000 wyglądają tak samo :)

: ndz gru 31, 2006 5:07 pm
autor: longquan
raczej zalezy mi na takiej z rocznika bardziej wspolczesnego

pomijajac ogolny stan, autko robi się rok produkcji 1990->2000 ;)
a UT z rocznika 2000 to jeszcze nie widzialem :D

: ndz gru 31, 2006 6:00 pm
autor: jugo500
jezeli masz rodzine w Ameryce południowej to napewno kupisz coś w okolicy 2000 roku ba nawet 2005 , ale w naszym kraju buda z okolicy 2000 roku bedzie napewno polska . Zycze owocnych poszukiwań na nowy rok 8)