Wlasny EGT co sadzicie?
Wlasny EGT co sadzicie?
witajcie oto moj wlasny wskaznik EGT:)
wyglada tak:
Dane techniczne :
Wspolpraca z termoparami typu K (najbardziej popularne czujniki tego typu wykorzystywane przez wszytskich producentow tego typu urzadzen)
Mozliwosc podpiecia dwoch czujnikow (w takim wypadku zegar wyswietla naprzemian temp z obu czujnikow) jest to dosc wazne dla silnikow typu V gdyz wazna jest temp na obu czesciach wydechu
Alarm ustawiany co 1C (zegar ma mzoliwosc pokazania do 2000C ale takich wysokich temp raczej nie uzyskamy ) alarm jest akustyczy (brzeczyk) jak i wizualny (zmiana koloru diody na czerwona)
Dalsze plany to AFR Boost i 8 kanalowy EGT (moze mierzyc praktycznie kazda temp do 1250C)
oto testy urzadzenia
-temp mierzona jest dosc dokladnie pomylka max 10C (wiec dla zakresu 2000C wartosc 0,5% jest bardzo dobra )
-nalezy zmniejszyc zakres temperaury aby uzyskac jeszcze mniejsze wachania sadze ze zakres do 1500C bedzie calkowiecie wystarczajacy dla takiego zakresu blad bedzie mial wartosc do 7,5C
-najprawdopodobniej bede staral sie wykonac ten zegar w obudowie 52mm zeby mozn go bylo zastosowac zamiast normalnych wskaznikow
-alarm dziala wiec po ustawieniu na jakas wartosc po jej przekroczeniu wlacza sie brzeczyk i kolor zielonej diody zmienia sie na czerwony
To juz chyba wszytsko no oprocz tego ze powstania na pewno inne wskazniki tego typu wiec bedzie tp cala serja czyli boost , afr i wskaznik temp 2 kanalowy jak i 8 kanalowy
W najblizszym czasie po swietach bede mial zrobionych kilka sztuk takich wskazniczkow (na razie EGT + drugi kanal mozliwe EGT lub inna dowolna temp na przyklad temp pwoietrza w dolocie lub oleju itp)
Pozdrawiam
wyglada tak:
Dane techniczne :
Wspolpraca z termoparami typu K (najbardziej popularne czujniki tego typu wykorzystywane przez wszytskich producentow tego typu urzadzen)
Mozliwosc podpiecia dwoch czujnikow (w takim wypadku zegar wyswietla naprzemian temp z obu czujnikow) jest to dosc wazne dla silnikow typu V gdyz wazna jest temp na obu czesciach wydechu
Alarm ustawiany co 1C (zegar ma mzoliwosc pokazania do 2000C ale takich wysokich temp raczej nie uzyskamy ) alarm jest akustyczy (brzeczyk) jak i wizualny (zmiana koloru diody na czerwona)
Dalsze plany to AFR Boost i 8 kanalowy EGT (moze mierzyc praktycznie kazda temp do 1250C)
oto testy urzadzenia
-temp mierzona jest dosc dokladnie pomylka max 10C (wiec dla zakresu 2000C wartosc 0,5% jest bardzo dobra )
-nalezy zmniejszyc zakres temperaury aby uzyskac jeszcze mniejsze wachania sadze ze zakres do 1500C bedzie calkowiecie wystarczajacy dla takiego zakresu blad bedzie mial wartosc do 7,5C
-najprawdopodobniej bede staral sie wykonac ten zegar w obudowie 52mm zeby mozn go bylo zastosowac zamiast normalnych wskaznikow
-alarm dziala wiec po ustawieniu na jakas wartosc po jej przekroczeniu wlacza sie brzeczyk i kolor zielonej diody zmienia sie na czerwony
To juz chyba wszytsko no oprocz tego ze powstania na pewno inne wskazniki tego typu wiec bedzie tp cala serja czyli boost , afr i wskaznik temp 2 kanalowy jak i 8 kanalowy
W najblizszym czasie po swietach bede mial zrobionych kilka sztuk takich wskazniczkow (na razie EGT + drugi kanal mozliwe EGT lub inna dowolna temp na przyklad temp pwoietrza w dolocie lub oleju itp)
Pozdrawiam
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
No to może troszke zmienie zamówienie
Na EGT + temperature w dolocie
Tylko czy do mojego czujnika seryjnego to podejdzie??
Na EGT + temperature w dolocie
Tylko czy do mojego czujnika seryjnego to podejdzie??
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Przyznam sie szczeze ze zarabiam na czym innym hehe a to wykonalem bo mi byl potrzebny a na rynku taki zegar z alarmem to sa chore kwoty (zaznaczam ze zadne wskazniki typu autogauge itp nie maja alarmu i pomimo ladnego wygladu sa poprostu bardzo ladnym ale niestety nie przydatnym gadzetem)
Oto zdjecia:
Z przodu wyswietlacza
wyswieltalcz z boku
tyl wyswielacza
Jedyna znaczaca roznica bedzie zastapienie szarej tasiemki ekranowanym kablem o dlugosci okolo 1,5m tak aby nie trzeba bylo kupowac drogich przedluzaczy kompensacyjnych do termopar
Pozdrawiam
Oto zdjecia:
Z przodu wyswietlacza
wyswieltalcz z boku
tyl wyswielacza
Jedyna znaczaca roznica bedzie zastapienie szarej tasiemki ekranowanym kablem o dlugosci okolo 1,5m tak aby nie trzeba bylo kupowac drogich przedluzaczy kompensacyjnych do termopar
Pozdrawiam
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
Bini0 pisze:Gratki za projekcik - wygląda całkiem ciekawie.
Teraz jeśli tylko kolega dałby namiary na termopary tylu "K" które pracują w zakresie powiedzmy 700 - 1200 stopni i są w na tyle praktycznej obudowie, aby dało się je zamontować szczelnie w układzie wydechowym, to byłbym zobowiązany
http://www.czaki.pl
Punto GT 2.0 8VT
http://www.czaki.pl/czaki/index.php?p=3 ... idgrupy=18
To sa te termoelementy NiCr-NiAl (K)
Pozdrawiam
To sa te termoelementy NiCr-NiAl (K)
Pozdrawiam
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Quaki pisze:http://www.czaki.pl/czaki/index.php?p=38&sid=6ddf7f66ebf81203759cfd0c6bb898a8&idgrupy=18
To sa te termoelementy NiCr-NiAl (K)
Pozdrawiam
Widze ze troszkę powiększyli swoją ofertę, najlepszy wydaje się czujnik TP-218, ale zamontowanie go w taki sposób aby cały 100 mm element mierzący znajdował się w wydechu może być dość trudne.
Pozdrawiam - Binio
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
A czemu chcesz umiszczac cały?? Spoina jest na samym końcu i to ona daje pomiar a reszta to tylko obudowa. która de fakto umieszczona cała moze psuć pomiar a nie poprawiać. Jezeli tylko kawałek bedzie umieszczony to szybciej bedzie oddawać ciepło do otoczenia i pomiary bedą szybsze a tak temperatura spadała by dłużej niż normalnie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Jak kiedyś rozmawiałem to robią na dowolną długość. Mozesz zamówieć 10cm i 50 cm. Chodzi tez o to że nie moze być za krótka bo od temperatury rozlutują się przewody albo potopią
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
130-150 zł termopara + 30 zl mocowanie
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki