Strona 1 z 2
Kupiłem UT i mam pytania ;)
: ndz lis 12, 2006 1:42 am
autor: longquan
Witam
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Uno Turbo '90 w fajnym stanie techniczny. Mankamentem jest pojawiająca się gdzieniegdzie rdza i parę głupich detali - dzień po zakupie kobieta przekosiła mi tylny zderzak na parkingu i cały popękał ;(
Może ktoś ma podobne doświadczenia:
Chodzi mi o remont blachy i lakierowanie całego auta.
Zależy mi na tym,zeby pordzewiale elementy nadwozia wyciąć i wspawać nową blachę tak aby autko wyglądało na nowe. Potem oczywiście lakierowanie ale standard (czarny metalic)
Ile to może kosztować?
Czy do UT pasują zderzaki od zwykłego uno ?
: ndz lis 12, 2006 7:51 am
autor: ZibiUT
Zderzak tylni tak, przedni jest inny bo w UT ma wloty na IC i chłodnice oleju.
Każdy blacharz/lakiernik Ci zrobi blacharke, czesci są łatwo dostepne i tanie wmiare
: ndz lis 12, 2006 10:19 am
autor: longquan
A orientujesz się może jaki może być koszt lakierowania no i czy oplaca się lakierować też plastikowe zderzaki ?
Pozdrawiam
: ndz lis 12, 2006 10:27 am
autor: McBanan
Jesli chodzi o blacharza to na ogol bierze okolo 150 pln od malowanego elementu, chyba ze masz jakiegos znajomego to wiadomo ze walnie Ci rabat

. Jesli chcesz pozostac przy orygianlnym wygladzie UT nielakieruj zderzakow, pozatym jak ktos np na parkingu Ci obetrze zderzak to lakier bedzie lubial dalej odpadac a zwykly plastikowy zderzak da sie tak wypucowac ze niebedzie widac obtarcia. Podnies z tylu wykladziny przy kielichach i obejrzyj w jakim stanie sa zanim znajda sie w srodku hehe

: ndz lis 12, 2006 12:06 pm
autor: Yannick
Witaj w gronie posiadaczy UT.
Co do rdzy to nie wiem na ile dokładnie obejrzałeś autko, ale zazwyczaj troszkę rdzy zmienia się w conajmniej zaawansowaną korozję elementów nośnych typu kielichy przód/tył i podłoga. Mnie taka blacharka przednich kielichów (bardzo zgnite), fragmentów (małych) podłogi i tylnych kielichów (koszmar) kosztowała niedawno około 300zł, ale miałem malutki rabacik, bo to znajomy kumpla robił. A lakierowanie pewnie koło 1500zł jakimś tanim lakierem, ale tu już Ci dokładnie nie powiem.
: ndz lis 12, 2006 4:22 pm
autor: mops
longquan pisze:A orientujesz się może jaki może być koszt lakierowania no i czy oplaca się lakierować też plastikowe zderzaki ?
Pozdrawiam
co do lakierowania - podejrzewam ze chcialbys jak najtaniej, moze prysnij go zwyklym lakierem akrylowym (tanszy niz byle jaki metallic) a potem na to poloz tylko "blyszczyk" czyli bezbarwny lakier. Ja tak prysnalem moje UT i powiem ze efekt byl zajefajny - wysoki polysk i gleboka czern...
: ndz lis 12, 2006 7:03 pm
autor: longquan
Ogólnie autko kupiłem troche przerobione (bardzo lekko tj. alufelgi, szersze oponki i wydech lekko sportowy).
A zalezy mi na tym zeby autko wyglądało jak seryjne zwykle Uno a nie UT.
Jak najtaniej nie chce - bardziej zalezy mi na tym, zeby bylo to zrobione solidnie bo nie chce zeby po roku wyszly znow jakies ogniska rdzy.
a do tego to chyba trzeba autko w pełni rozebrać ?
Dlatego tez zastanawiam sie zeby zmienic koncowke wydechu na normalną a nie świecącą chromem, powywalać wszystkie znaczki Turbo, kupic stalowe felgi z kołpakami i polakierować wszystko na ładnie
Zalezy mi na tym zeby autko miało spokojny wygląd.
Rocznik jest 90 ale jak go ogladalem wczoraj od dołu w wulkanizacji to wszystko wyglada super, autko na dodatek ma wymieniony cale zawieszenie i nie ma tam rdzy.
Moze ktos ma jakis warsztat lakierniczy w warszawie lub okolicach do polecenia?
Pozdrawiam
: ndz lis 12, 2006 7:16 pm
autor: ZibiUT
Powiem Ci uczciwie ze to nawet lepiej jak samochód wyglada na troszkę podtuningowany.
1. Moze się okazać ze przeróbki sa nie odwaracalne lub wiąze się to z sporymi kosztami
2. Lekko stuniowane UNO powoduje wieksza chęc do ścigania a za tem ty nie musisz nic robić aby zainteresowac kolesia z boku do sprintu.
Pokaz fotki. Bedziemy mogli wiecej powiedzieć.
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,207.html
Tak wyglada moje UT i już wielu się na tym przejechało.
Zdarzyło mi się wiele razy gadać z kolesiami co się pytali czy ten silnik 1.0 daje rade ruszyć z miejsca a jak potem widzieli jak zostają w tyle to mało oczy nie wyszły im z orbit. UT zna tylko część osób i jest to raczej niewielka grupa ludzi ponieważ UT nie było oferowane w PL i jeźdiz tego niewiele po drogach.
: ndz lis 12, 2006 7:20 pm
autor: mops
: ndz lis 12, 2006 7:43 pm
autor: Yannick
Sie nam Admin rozpasał ;p
A coż to za tuning: alumy? Co drugie uno w lecie ma alufelgi, ochłoń......
: ndz lis 12, 2006 8:55 pm
autor: longquan
Ogólnie autko prezentuje się super ale ma parę mankamentów jak np. rdza której całkowicie bym chciał się pozbyć (okolice progów+ogólnie przy kołach)...
Da się w polsce dostać nówkę zderzak przedni do UT ?
Czy osłona grila ze zwyklego uno pasuje do UT ?
Pozdrawiam

: ndz lis 12, 2006 9:33 pm
autor: mops
hmmm...
Klijent ktory kupil mojego UT`a mowil ze to co wziales ma kiepska podloge - sprawdz coby 2 razy nie robic
Szkoda ze nie dal ci tych ladnych felg bo nie sadze zebys doplacil te 1800 jak w aukcji chcial..
: ndz lis 12, 2006 9:36 pm
autor: mops
Yannick pisze:Sie nam Admin rozpasał ;p
A coż to za tuning: alumy? Co drugie uno w lecie ma alufelgi, ochłoń......
jaki admin ??? Ja mod jestem - i to jeszcze "od swieta"

: ndz lis 12, 2006 9:47 pm
autor: longquan
oglądałem go wczoraj od spodu jak byl na podnosniku i wygląda bardzo dobrze
autko ze tak powiem ze sprawdzonego źródła
no i za taką cenę inne auta które oglądałem to była totalna porażka niestety
a teraz jestem happy bo uno rządzi

: ndz lis 12, 2006 9:51 pm
autor: mops
longquan pisze:oglądałem go wczoraj od spodu jak byl na podnosniku i wygląda bardzo dobrze
autko ze tak powiem ze sprawdzonego źródła
no i za taką cenę inne auta które oglądałem to była totalna porażka niestety
a teraz jestem happy bo uno rządzi

Pozostaje pogratulowac i zyczyc szerokosci i przyczepnosci
