Strona 5 z 6

Re: blow off-Jaki?

: czw mar 24, 2011 9:39 pm
autor: turbomaniak
Nie rozpedzajcie sie tak, bo niektore kompy po zalozeniu bov-a zamiast dv wala bledy np. vag 1.8t. A co chodzi czy bov lepszy od dv to bez roznicy :wink:

Re: blow off-Jaki?

: wt cze 07, 2011 8:58 pm
autor: zmijes
Odświeżę troszkę kotleta
A mianowicie mam w swoim punto taka sytuacje że blow off upuszcza mi chyba za dużo powietrza z układu skutkiem czego sa lagi przy zmianie biegów (dynamiczne przyśpieszanie- pałowano)
Mam blow off-a f1-z czy jest jakaś możliwość wyregulować go tak by upuszczał tylko tyle powietrza by nie wytwarzał się lag??
wiem tyle ze podkrecajac sruberegulacyjna potrzebuje wiekszego podciśnienia by otworzyć blow off-a tym samym jesli dobrze myśle może mi sie zmniejszać otwarcie blofa efektem czego bedzie mniejsze upuszczenie powietrza z ukladu

ale dopuki nie bede pewien ze wiem co robie i czy dobrze myśle nie chce eksperymentować i licze na wasze podpowiedzi

Re: blow off-Jaki?

: wt cze 07, 2011 9:25 pm
autor: dziabi3
powiem tak nigdy nie miałem w reku czegoś takiego ale jeśli jest tak jak piszesz to blow off po prostu otworzy się później i przy większym ciśnieniu a co za tym idzie nie będzie takiej lagi ale trzeba uważać żeby turbo nie załatwić

poczekaj aż wypowie się ktoś kto jest oblatany w tym temacie

Re: blow off-Jaki?

: wt cze 07, 2011 11:40 pm
autor: turbomaniak
To co piszesz nie ma nic do laga, bov wypusci tyle powitrza ile bedzie trzeba, a im wiecej go wypusci tym mniej wirnik sprezarki zwolni. Mam w pgt f1z i jest skrecony na max, a co chodzi o laga to seryjne turbo w pgt tak ma, musi sie bujnac zeby pompowalo bo wirnik kompresora jest malutki a co za tym idzie turbo musi latac pod 200 tys obrotow zeby napompowac wiatru

Re: blow off-Jaki?

: śr cze 08, 2011 10:19 pm
autor: dziabi3
panowie takie pytanko

np rozwala mi się oryginalna turbina zakładam inną o 1 numer większą czy komp w punto gt wysteruje ciśnienie do właściwego poziomu czy będzie przeładowywał

Re: blow off-Jaki?

: śr cze 08, 2011 11:06 pm
autor: DeviL
Ale co ma przeladowywac ? Zaworek steruje ori boostem , wg swojej mapy. Co innego jesli np dana turbina zrobi wieksza temperature powietrza i wtedy pojdzie obnizenie boostu wg mapy korekty IAT ;)
Jesli nie bedzie lipy z wg itd to nie bedzie problemu

Re: blow off-Jaki?

: pt cze 10, 2011 11:01 pm
autor: dziabi3
a jeszcze jedna sprawa czy regeneracja turbiny to jak gra na loterii

bo kolega zregenerował 2 turbiny od Mitsubishi 3000gt na łopatkach od ropniaka niedaleko Bydgoszczy w Mąkowarsku i sobie chwali już dobre 15 tysięcy a daje w palnik czasami nawet na niedogrzanym silniku jak się spieszy , normalnie ma rozgrzewanie silnika z pilota i czasowy wyłącznik w celu wychłodzenia turbin

czy jakby miał w przyszłości ihi do regeneracji to zrobią ją gdzieś porządnie??

i czy jak mam w piku doładowanie ponad środkową kreskę przez chwile z 2 mm a potem na srodkowej kresce i troche poniżej to turbo jeszcze ma ducha ???

dodam że turbo nieznacznie napyla dolot mgłą olejową ale nie leje się nigdzie z przewodów.

a i ile to barów ta środkowa kreska na zegarze od doładowania 1 bar czy 0.8bara

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 2:26 pm
autor: BladeRunner
A czy koleżeństwo może się wypowiedzieć na temat BOV The Sun?

Miał/ma może ktoś? Wrażenia / zalecenia?
Zastanawiam się właśnie nad The Sun lub ProPerfekt II albo Bailey.

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 3:00 pm
autor: adrian055
ja mam the sun bova i nie narzekam , wytrzymuje do 2barow , dzwięk przyjemny i jest dedykowany do Punto i 1.8t

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 3:05 pm
autor: BladeRunner
Adrian - a możesz jakąś fotkę z miejscem instalacji Bova zapodać? BO szczerze mówiąc nie mam pojęcia aktualnie gdzie jest fabryczny DV i gdzie montować (i jak) BOVa :oops:

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 3:20 pm
autor: adrian055
fotki brak , bova montujesz n na rurze co idzie do przepustnicy orginalnego Dv ktory jest za przeplywka wywalasz i zaslepiasz tyle filozofi:D


jednak mam fotke ale jeszcze starego bova

Obrazek

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 3:39 pm
autor: BladeRunner
Dzięki (chociaż mało co widać); tym niemniej mam jakieś pojęcie...

Re: blow off-Jaki?

: pn cze 13, 2011 3:49 pm
autor: adrian055
bova dajesz tak jak na fotce widzisz a Dv wyciagasz i zaslepisz , jest za przeplywka

Re: blow off-Jaki?

: czw cze 16, 2011 10:05 am
autor: BladeRunner
Czy ma to być tak (na DV Bosch):
Czerwone do zaślepienia a w niebieskie wchodzi BOV?

Re: blow off-Jaki?

: pt cze 17, 2011 11:51 am
autor: goofer007
Otwór w rurce za przepływomierzem (tam gdzie był wpięty DV) zaślepiasz i cie nie interesuje.
BOVa wpinasz w dolot, np. na króciec od węża który leciał do DV, lub gdzie indziej wg uznania lub miejsca pod maską.