Strona 5 z 9

Re: Autodiagnoza

: ndz lip 19, 2009 7:59 am
autor: dj_o
takie testy można wykonać też dla innych el. układu wtryskowego, pozostałe wtryski, zawór dodatkowego powietrza itd.

Re: Autodiagnoza

: ndz lip 19, 2009 9:15 am
autor: adrian055
a moglbys podeslac inne wskazowki jak je wykonac? jeski masz jakis skan , bo innym uzytkownikom tez sie to przyda:):)

Re: Autodiagnoza

: pn mar 22, 2010 1:50 pm
autor: BARTEKcoupe
Wywala mi błąd 3232 ktoś wie może co to za nowość bo nigdzie nic na jego temat nie mogę znaleźć

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 6:11 pm
autor: gerg
Witam
Wczorajszego wieczoru ukonczyłem montowanie intercoolera od mastera w swoim punto
Wygląda to przezajefajnie , co raduje moja duszę
Dlaczego odzywam sie w tym temacie? a mianowicie radośc ma została pomniejszona o palącą sie kontrolke(marchewkę) na desce
Musiałem widocznie coś nagrzebać bądź to ruszając instalacją albo jeszcze co innego.
Wyszukałem sposób diagnozowania poprzez zwieranie mostka w złączu diagnostycznym na około 5 sek. w celu wyspowiadania sterownika no i własnie.
Włączam sobie stacyjke marchewka sie świeci, zwieram złącze na 5sek. kontrolka gaśnie czekam a tu nic , nic nie mryga.
Robilem to kilka razy z róznymi czasami troszkę dlużej i krócej niz 5 sek. no i ciągle to samo,gaśnie i nic po za tym.
Gdzie jest problem? czy robie coś nie tak?

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 8:50 pm
autor: Eagle
gerg pisze:Witam
Wczorajszego wieczoru ukonczyłem montowanie intercoolera od mastera w swoim punto
Wygląda to przezajefajnie , co raduje moja duszę
Dlaczego odzywam sie w tym temacie? a mianowicie radośc ma została pomniejszona o palącą sie kontrolke(marchewkę) na desce
Musiałem widocznie coś nagrzebać bądź to ruszając instalacją albo jeszcze co innego.
Wyszukałem sposób diagnozowania poprzez zwieranie mostka w złączu diagnostycznym na około 5 sek. w celu wyspowiadania sterownika no i własnie.
Włączam sobie stacyjke marchewka sie świeci, zwieram złącze na 5sek. kontrolka gaśnie czekam a tu nic , nic nie mryga.
Robilem to kilka razy z róznymi czasami troszkę dlużej i krócej niz 5 sek. no i ciągle to samo,gaśnie i nic po za tym.
Gdzie jest problem? czy robie coś nie tak?
prawdopodobnie zwierasz nie te kable co trzeba :)
sa 3 kabelki hehe i z tego co pamietam jakas linie zwiera sie do masy znajde to zapodam ktory z ktorym zwierac
a po za tym sprawdz polaczenia kostka diagnostyczna - ECU

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 9:50 pm
autor: Rafalinek
trzeba zewrzeć niebiesko-biały z czarnym na około 5sek. :D

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 10:19 pm
autor: gerg
Zwierałem te co trzeba
Prostsza diagnoza jest tylko chyba w starszych Oplach
Już wszystko jest git
A teraz powiem co zrobiłem : zdemontowałem filtr powietrza i poprawiłem wszystkie kostki z przodu silnika a także podmieniłem przepływkę. Ne dało to nic nadal kontrolka się świeciła na pracującym silniku. następnie ustawiłem rozrząd na punkty i ustawiłem na nowo czujnik fazowy bo nie celował idealnie na kreseczkę na szkiełku , w tym czasie miałem rozłączony akumulator .
Po złożeniu wszystkiego do kupy po odpaleniu kontrolka zgasła , i co dalej komputer zaczął reagować na zwieranie pinów we wtyczce i miga aż miło
Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 10:28 pm
autor: BARTEKcoupe
gerg pisze:Zwierałem te co trzeba

Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.
Jak wymigał to znaczy że coś nie halo. Jeśli nie ma błędów to miga że brak błędów :wink:

Re: Autodiagnoza

: śr maja 26, 2010 11:04 pm
autor: JARO_Cz-wa
BARTEKcoupe pisze:
gerg pisze:Zwierałem te co trzeba

Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.
Jak wymigał to znaczy że coś nie halo. Jeśli nie ma błędów to miga że brak błędów :wink:
Tym bym się nie przejmował zbytnio. Jest dokładnie tak jak napisał kolega gerg - na postoju sterownik może wygenerować ten błąd, zależy to pewnie od ustawienie koła ze znacznikami względem czujnika.
U mnie na skanerze diagnostycznym też kiedyś wyskoczył ten błąd, ale diagnosta tłumaczył to tym, że silnik stoi - w czasie pracy było ok. Od ponad 1,5 roku czujnika nie dotykałem i dalej jeżdze :D

Re: Autodiagnoza

: ndz lis 07, 2010 8:25 pm
autor: MARCIN
siema , zrobiłem dziś autodiagnoze i wywaliło mi kod 1255- rozrząd wymieniony,niby czujnik ustawiony a nie jedzie jak trzeba nie wiem gdzie jest problem wiec pytam o wszystko,czy czujnik mógł sie przestawić? i jak go ustawić

Re: Autodiagnoza

: ndz lis 07, 2010 11:13 pm
autor: gerg
Miałem podobną sytuacje po zdemontowaniu głowicy.
Ustawiłem rozrząd z czujnikiem jak instrukcja kazała i zaświecił się ten błąd.
Starałem się kręcić czujnikiem troszkę w lewo i w prawo z nadzieją że trafie na odpowiednie miejsce i kontrolka zgaśnie ale nic.
Ustawiłem czujnik w stosunku do wałka rozrządu z przestawieniem o 180 stopni i kontrolka zgasła za pierwszym uruchomieniem.

Re: Autodiagnoza

: ndz lis 07, 2010 11:21 pm
autor: JARO_Cz-wa
gerg pisze:Miałem podobną sytuacje po zdemontowaniu głowicy.
Ustawiłem rozrząd z czujnikiem jak instrukcja kazała i zaświecił się ten błąd.
Starałem się kręcić czujnikiem troszkę w lewo i w prawo z nadzieją że trafie na odpowiednie miejsce i kontrolka zgaśnie ale nic.
Ustawiłem czujnik w stosunku do wałka rozrządu z przestawieniem o 180 stopni i kontrolka zgasła za pierwszym uruchomieniem.
Ja za każdym razem jak zdejmowałem pasek to po późniejszym ustawieniu na znaki wału, wałka rozrządu i czujnika, nie miałem żadnych błędów. Zwróć uwagę może na to, żeby prawidłowo określić znaczniki czujnika (kreska na plastikowej szybce i nacięcie na wirującym metalowym kółku) :idea:

Re: Autodiagnoza

: pn lis 08, 2010 10:53 pm
autor: MARCIN
ok,dzieki koledzy bede prubował.jak sie uda to w czwartek a jak nie to zostawie to na weekend.

Re: Autodiagnoza

: pn sty 03, 2011 1:34 pm
autor: Bicy
a u mnie po złaczeniu czarnego i niebiesko-białego nic sie nie dzieje nic nie mruga :| podobno komputer tez nie chciał połączyc sie z samochodem :cry: wiece może w czym jest problem? :niewiem:

Re: Autodiagnoza

: pn sty 03, 2011 3:05 pm
autor: BARTEKcoupe
w którym miejscu masz wtyczkę, bo można się pomylić? Jak przekręcasz kluczyk to świeci się kontrolaka wtrysku czerwona?