Strona 4 z 7

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: ndz maja 17, 2009 9:46 pm
autor: ZibiUT
Zobacz sobie jak rozbierzesz silnik jak jest to w UT i zrób tak samo. Ogólnie to natrysk nie jest niezbedny ale pewnie zapewni lepsze chłodenie denka tłoka i zwiekszy jego wytrzymałość.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: ndz maja 17, 2009 10:33 pm
autor: wsk
A jak z cisnieniem oleju??? Trzeba bedzie podniesc aby nadrobic straty???

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: ndz maja 17, 2009 10:57 pm
autor: BARTEKcoupe
blok z punto 1.6 ma natrysk na denko i nie będziesz musiał się bawić w dorabianie. A jaki w końcu ten blok bierzesz??

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pn maja 18, 2009 7:56 am
autor: wsk
Z punto 1.6 90 HP MPI. O to bardzo fajnie :D jeden problem mniej.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: śr maja 20, 2009 10:15 pm
autor: wsk
Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???

I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:

1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: czw maja 21, 2009 10:34 pm
autor: dzikidaniel
Mam problem a mianowicie czy osprzęt od 1.3T spasi w 1.6 w puncie? Czy koniecznie trzeba szukać od PGT?

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: czw maja 21, 2009 11:10 pm
autor: ciemol
kolega wsk tak własnie robi :wink:

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 10:37 am
autor: 2rotor
wsk pisze:Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???

I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:

1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
O ile się nie mylę to silnik Punto 1,6MPI ma sprężanie 9.2:1 więc co tu kombinować z odprężaniem, będzie to działało. Zobacz sobie ile mają VW 1,8T a ludzie pompują w to 1,5 bara bez odprężania.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 10:48 am
autor: BARTEKcoupe
nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 5:16 pm
autor: wsk
Hmmm... No az sam jestem ciekaw jak to bedzie latalo :D. Jak nie odpreze to i dol powinien fajnie smigac tam gdzie turbo jeszcze nie cisnie :D. A jakiej firmy polecacie uszczelke zeby jej nie wydmuchalo i nie stalo sie z nia to co z obecna??

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 6:36 pm
autor: 2rotor
Daj Goetze, daj do zabielenia głowicę i jak masz możliwość blok i będzie dobrze. Sprężanie zostaw w spokoju, nic mu nie będzie.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 6:37 pm
autor: 2rotor
BARTEKcoupe pisze:nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.
Dokładnie. 9,0:1 miały z tego co pamietam.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: pt maja 22, 2009 7:25 pm
autor: wsk
OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: sob maja 23, 2009 4:28 pm
autor: 2rotor
wsk pisze:OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??
Chodzi o splanowanie głowicy i bloku.

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

: sob maja 23, 2009 10:24 pm
autor: ciemol
i co nam konkretnie taki zabieg przyniesie?