Strona 4 z 7
Re: Wałek rozrządu
: wt cze 09, 2009 7:45 pm
autor: simon1989
Zibi122 pisze:Przeczytaj ten wątek od oczątku a znajdziesz wiekszość informacji
Jakby w watku, na forum byly odpowiedzi na powyzsze pytania to nie bym ich nie zadawal. Z tego co wiem, to nic nie wiem:/ i nie znam odpowiedzi na moje pytania, bo nie mam takiej wiedzy(jeszcze

) zeby na podstawie geometrycznej budowy walka ocenic jego przeznaczenie. Bylbym wdzieczny za odpowiedz: "walek od UT/1.3/UT1.4/PGT, tak/nie nadaje sie do uno 1.4 bez turbo i bedzie/nie bedzie o wiele lepiej napedzal moc niz fabryczny" Interesuje mnie tez w jakiej kolejnosci ich szukac, tzn. ktory jest najbardziej sensowny, a ktory najmniej.
Re: Wałek rozrządu
: wt cze 09, 2009 9:50 pm
autor: ciemol
roznia sie wzniosami krzywek, wiec zatem i czasami otwarcia, czy jeszcze czyms, nie wiem.
jak z montazem, czy pasuje czy nie to nie pomoge bo nie wiem na jakiej podstawie to stwierdzic, jeśli nalezy kierowac sie jedynie iloscia krzywek a tak poza tym reszta nie ma znaczenia to juz masz odpowiedz i w zasadzie moznaby ładowac wałek z kazdego samochodu o wiekszych wzniosach, zaznacze ze to w przypadku jesli nalezy kierowac sie tylko tym o czym wspomniałem wczesniej bo nie wiem jak to dokładnie, zeby sie potem nikt nie czepiał
ja kolege rozumiem bo tez studiuje kierunek samochodziarski i chce wiedziec wszystko od poczatku, damy rade

Re: Wałek rozrządu
: wt cze 09, 2009 9:53 pm
autor: hz10
najprościej rzecz ujmując to wałek do turbo jest zupełnie inny niz w n/a głównie chodzi o czas współotwarcia zaworów
Re: Wałek rozrządu
: wt cze 09, 2009 10:12 pm
autor: ciemol
a da rade ktos tak wyklarowac zebysmy z kolega, i pewnie nie tylko my, wiedzieli na jakiej zasadzie dobrac wałek do silnika
Re: Wałek rozrządu
: śr cze 10, 2009 12:02 am
autor: hz10
generalnie to najprościej jest wejść na strone catcamsa i szukać do swojego auta, wybór jest dość spory
Re: Wałek rozrządu
: śr cze 10, 2009 8:33 am
autor: ZibiUT
simon1989 pisze:Znalazłem tą książkę(wydanie 1981). Dziekuje za tytuł. Czym różnią się wałki od UT 1.3, UT 1.4, PGT?[konkretnie-wartosci jeżeli mozna:) )
Czy wałek UT(1.3 lub 1.4) tu tez sie nadaje czy nie ma pozytywnego wplywu ze wzgledu na to, ze jest to silnik wolnossacy?
Skoro pytasz o wartości to znaczy ze nie przeczytałeś bo na drugiej stronie w moim poście załaczone są fotki czasów i wzniosów wałka z 1,4NA, 1,5NA, 1,4T. Po za tym używając szukajki odnajdziesz jeszcze wątki o wałkach w których są również opisane wałki od 1,3T i wałka świątka.
Mogę dodać, że aby wyliczyć czas wałka to sumuje się wartości podane na zdjeciach w następujący sposób:
dla 1,5
ssanie - 180+6+46 = 232
wydech - 180+47+7 = 234
Dla porównania 1,4NA
180+7+35 = 222
180+37+5 = 222.
W takiej sytuacji widać ze wałek z 1,5 jest ostrzejszy i do tego ma wieksze wzniosy co spowoduje lepsze napełnienie.
Do tego przydało by się odpowiednio ustawić zapłon co niestety w 1,4 jest nieosiągalne i dolać paliwa a tojuż prostrza sprawa.
Re: Wałek rozrządu
: śr cze 10, 2009 4:51 pm
autor: DeviL
Jeszcze w turbo sa katy otwarcia tak zrobione by byla chyba najmniejsza dziura miedzy zamknieciem a otwarciem ssak/wydech , w wolnossaku sie to juz wydluza , przez co robi sie lag na dole ,ale mesta gora

Re: Wałek rozrządu
: śr cze 10, 2009 11:51 pm
autor: simon1989
Zibi122 pisze:
Mogę dodać, że aby wyliczyć czas wałka to sumuje się wartości podane na zdjeciach w następujący sposób:
dla 1,5
ssanie - 180+6+46 = 232
wydech - 180+47+7 = 234
Dla porównania 1,4NA
180+7+35 = 222
180+37+5 = 222.
M.in. takiego wyliczenia potrzebowalem. Dzieki:)
Do jakich wartosci tych liczb dazyc w 1.4 bez turbo? Od czego to zalezy? Czy na wybor walka ma wplyw rodzaj zasilania, tzn. wstrysk, gaznik, bo jestem coraz blizej zamontowania gaznikow i wywalenia tego calego elektronicznego smietnika?
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 4:21 am
autor: JARO_Cz-wa
Panowie mam zamiar zamówić wałek rozrządu w którym napawane będe wszystkie krzywki od nowa. Skłonił mnie do tego fakt, że mój silnik pochłonał już 3 wałki rozrządu za mojego użytkowania. Twardość krzywek po takiej regeneracji jest niby tak duża, że nie wymagają one już niby żadnego utwardzania. Pytania moje są takie:
1. Czy dobrą obrałem koncepcje na rozwiązanie tego problemu ze "zjadaniem" krzywek przez silnik?
2. Kopie ewentualnie jakiego wałka sobie zamówić? Myśle o Piper Camsie lub Catmasie, niestesty do tych drugich jak narazie nie udało mi się znaleźć timing-u, a bez niego mi nikt tego nie wykona zapewne.
Ktoś może przedstawić jakieś uzasadnione argumenty przeciw lub za jakąś konkretną opcją

Z tego co pamiętam to koziol miał w swoim silniku catcamsa 289/267. Jednak ja nastawiałbym się na coś, na czym dobrze by się silnik wkręcał w ruchu miejskim i poza miastem, nie zależy mi na jak największej wartości KM
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 9:18 am
autor: wsk
Z tym co tu piszesz ja ostatni pisalem do catcams-a wlasnie z pytaniem co wybrac, w sumie na tych samych kryteriach(miasto,poza miastem) i doradzili mi walek 1900220.
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 11:55 am
autor: BARTEKcoupe
Jaki koszt wykonania tego wałka?? pipera można kupić za 1200, a catcamsa chyba za jeszcze mniej.
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 12:21 pm
autor: simon1989
Jak chcesz kupic napawany walek, to musisz sie dowiedziec kto robi to najlepiej, pewna osoba na tym forum napisala, ze np. wałki z firmy Świątek nie mają dobrej trwałości. Odnosnie tematu, to czy walki catcamsa sa napawane i czy walki pipercamsa w wersji "blank" sa napawane czy wytoczone tak jak fabryczne?
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 12:42 pm
autor: goofer007
JARO_Cz-wa pisze:Panowie mam zamiar zamówić wałek rozrządu w którym napawane będe wszystkie krzywki od nowa
Jakaś rodzima produkcja typu rewar, heinrich czy światek ?
Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 3:48 pm
autor: JARO_Cz-wa
Heinrich powiedział mi 450zł za takie przerobienie wałka.
No wałku który wyspawał też on; jeździ z tego co mi wiadomo mrowczan i niby póki co krzywki całe.
Priorytetem w tym wszystkim jest dla mnie to żeby wkońcu to zrobić i więcej do tematu nie wracać, tzn żeby znów za jakies 3tys km nie okazało się, że ubywa mi krzywek

a kiedyś trzeba wkońcu ograniczyć inwestowanie w to auto, bo zliczając całą kase utopioną w to auto, to miałbym już inną fajną furke, tak więc niebardzo uśmiecha mi się wyłożyć kolejny przeszło tysiąć (wałek, płytki, uszczelki, pasek)

Re: Wałek rozrządu
: śr lis 25, 2009 4:27 pm
autor: goofer007
A jest w stanie wykonać wałek o danych parametrach, czy to tylko takie ogólnikowa poprawa charakterystyki ?
Bo jakby nie patrzeć 450 zł to trochę jest szczególnie, że można za 760 mieć świątka.