Strona 3 z 3

: ndz lut 01, 2009 10:14 pm
autor: rożek
Obrazek

Ja znalazłem taką fote - stare 1300dohc bez rolki prowadzącej.W tych dohc ktoś słyszał coś o zrywających się paskach?

: pn lut 02, 2009 10:27 am
autor: Bini0
rożek spróbuj to pytanie zadać tutaj http://www.guy-croft.com/

: pn lut 02, 2009 7:49 pm
autor: kania_
rozek a wiesz cos o zywotnosci tego silnika ? :roll:

: pn lut 02, 2009 7:54 pm
autor: kania_

: pn lut 02, 2009 7:58 pm
autor: rożek
kania_ pisze:rozek a wiesz cos o zywotnosci tego silnika ? :roll:
Wałki szybko siadają. A reszta to jest taka jak w innych fiatach, podobno te silniki są bardziej żywotne niż podobne silniki z renówek czy opli.

A co do tego mocowania to chyba jednak wywale tą prowadzącą i przesunę napinacz, jak stare dohc tak jeździły to to też tak będzie musiało. Nie chce przerabiać mocowań w budzie, nie ciąć podłużnic bo może się okazać że ten silnik to totalna lipa i będzie trzeba wracać do sohc i turbo.

: pn lut 02, 2009 8:19 pm
autor: kania_
mowilem o starym 1.3 dohc :roll: to byly motory prototypowe wiec niewiele o nich wiedziec mozna poza ich charakterystyka

: pn lut 02, 2009 8:31 pm
autor: rożek
kania_ pisze:mowilem o starym 1.3 dohc :roll: to byly motory prototypowe wiec niewiele o nich wiedziec mozna poza ich charakterystyka

Obrazek

Ale tu chyba nie prototyp. I chodziło mi o to czy w tych starych dohc (2.0 1,8 1.6DOHC) jest taka sama opinia o tych paskach rozrządu co w tych nowych silnikach.

: wt lut 03, 2009 1:27 pm
autor: kania_
Ten co pokazales pierwszy to jeden z prototypowych silników (1.1 1.3) dohc na bazie sohc (blok silnika 1.1 1.3 bez zmian w kanałach)

Ten drugi to 1.6 8V od zawsze dohc nie majacy nic wspólnego z nasza rozmowa, ktora dotyczyla 1.6 16v, a jedynym takim silnikiem z gamie fiata to 1.6 16v z mojego zdjecia ktory bazuje konstrukcyjnie na silnikach fiata 1.1 1.3 1.5 i 1.6 sohc ale ma zmieniony uklad kanałów.

p.s.
Co do twojego 1.6 8v niewiem czemu uwazasz ze ma slabe wałki znam silniki ktore po przejechaniu ponad 300000 km walki mialy ok

Natomiast w silnikach 1.6 16v faktycznie spotkalem sie ze znikajacymi krzywkami na walkach, ogolonych zebach i zerwanymi paskami.

Dlatego jak bede robił 1.6 16V to wywale hydroregulatory i dam mechaniczne szklanki

: wt lut 03, 2009 3:30 pm
autor: rożek
kania_ pisze:Ten co pokazales pierwszy to jeden z prototypowych silników (1.1 1.3) dohc na bazie sohc (blok silnika 1.1 1.3 bez zmian w kanałach)

Ten drugi to 1.6 8V od zawsze dohc nie majacy nic wspólnego z nasza rozmowa, ktora dotyczyla 1.6 16v, a jedynym takim silnikiem z gamie fiata to 1.6 16v z mojego zdjecia ktory bazuje konstrukcyjnie na silnikach fiata 1.1 1.3 1.5 i 1.6 sohc ale ma zmieniony uklad kanałów.

p.s.
Co do twojego 1.6 8v niewiem czemu uwazasz ze ma slabe wałki znam silniki ktore po przejechaniu ponad 300000 km walki mialy ok

Natomiast w silnikach 1.6 16v faktycznie spotkalem sie ze znikajacymi krzywkami na walkach, ogolonych zebach i zerwanymi paskami.

Dlatego jak bede robił 1.6 16V to wywale hydroregulatory i dam mechaniczne szklanki

Ale ja mam ten nowy silnik 1.6 16v od bravy i chce napinacz paska zrobić tak jak w starych dohc - troche się nie zrozumieliśmy.... i o tych wałkach właśnie mówiłem z tego 16v
A fotke prototypowego 1,3 to wkleiłem właśnie po to aby pokazać, że miały one normalny napinacz a nie wymysły takie jak w tej bravie.
Jak można przerobić te szklanki - ta obudowa wałków jest nie otwieralna jak się wsadzi mechaniczne szklanki to nie będzie możliwości sprawdzenia i regulacji luzu?

: wt lut 03, 2009 4:44 pm
autor: kania_
Dlatego bede preparował glowiczki a co do twojego silnika te wez poprawke ze podwojona ilosc zaworow i cięższe szklanki zwiększaja obciążenie w stosunku 8v i fagryka pocos zastosowała tak duże kąty opasania

: pt lut 20, 2009 5:06 pm
autor: rożek
Obrazek

Wałek pomocniczy ma napęd do aparatu zapłonowego/rozdzielacza zapłonu i niektóre wersje mają wbita zaślepke a inne wcale nie odwiercone

: pt lut 20, 2009 6:24 pm
autor: BARTEKcoupe
a ja mam pytanie czy ten wałek pośredni może mieć jakiś luz wzdłuż

: sob lut 21, 2009 12:09 am
autor: kania_
Powiedzialbym ze musi miec :P

: śr mar 04, 2009 12:05 pm
autor: DeviL
Kiedys cos gadalem ,ze praktycznie 1.6 i 2.0 8vt majac to samo turbo T3 , maja przy takim samym booscie mniej wiecej taka sama moc .
Obrazek

mysle ,ze to mniej wiecej to ukazuje , nawet Nm niemalo , silnik 1.6 dohc 8v na T3 , boost 0.9 bara , na gej krofta forum opisywane to , koles chce bardziej modzic z walkami i przepustnica