Strona 3 z 7

: wt lut 17, 2009 6:30 pm
autor: skadubek
Wymien tylko uszczelniacz walka...bo na starym nie warto 2 razy pozniej robic :wink:

: wt lut 17, 2009 6:31 pm
autor: turbomaniak
ciemol nie wprowadzaj ludzi w blad bo ten silnik na fotce to jest 1.0 :!:

Zeby wymienic walek musisz odkrecic cala jego obudowe i dopiero go wyciagniesz

: wt lut 17, 2009 6:59 pm
autor: tusiu1988
oki i o to mi chodziło, zakładam seryjny 1.3 od zibiego jest naprawde w super stanie a mój to klekoce jak ciągnik

: śr lut 18, 2009 11:30 am
autor: ciemol
turbomaniak pisze:ciemol nie wprowadzaj ludzi w blad bo ten silnik na fotce to jest 1.0 :!:

Zeby wymienic walek musisz odkrecic cala jego obudowe i dopiero go wyciagniesz
przejrzyj haynessa jak masz, przy silnikach 1.3 1.4 przy opisie wymiany wałka sa takie własnie zdjecia

: śr lut 18, 2009 12:01 pm
autor: ZibiUT
Moze jest bład. Aby w 1,3 czy 1,4 wymienić wałek trzeba zdjać nasade głowicy czy jak kto woli obudowe wałka rozrządu i dopiero wyjmie wałek.

Wałek wychodzi po odkreceniu kółka rozrządu i całego aparatu zapłonowego właśnie przez aparat.

: śr lut 18, 2009 12:39 pm
autor: goofer007
I Haynes się raczej nie pomylił :evil:
Ciemol chyba jakiegoś ruskiego Haynesa masz :D

//Znalazłem nawet fotkę, którą wstawiłeś (str. 13-22) i opis jest do 1.0
Do UT masz opisane od str. 13-42 :cisza:

: śr lut 18, 2009 1:12 pm
autor: ciemol
fajnie ze strona z ktorej to wziałem to było grubo ponad 100.. ale 13-42 na bank :D

: śr lut 18, 2009 1:22 pm
autor: goofer007
ciemol pisze:fajnie ze strona z ktorej to wziałem to było grubo ponad 100.. ale 13-42 na bank :D
Podawałem ci rozdziałami z Haynesa czyli dajmy na to 13-42 to 167 str. w tym PDF co masz...

Re: Wałek rozrządu

: pn cze 08, 2009 7:00 pm
autor: simon1989
Podłączam się pod temat i troszeczke muszę wyjasnić żeby nie tworzyc pozniej haosu. Mam 1.4 wolnossace. Cel jest taki: wydech(jeszcze nie wiem jaki, nie mam zadnych zaleznosci matematycznych-szukam), polerowanie kan.dolot., porting glowicy(nie wiem jak czy np. wypolerowac by zmiejszyc promien na lukach, zwezyc do gniazd, czy moze zwezyc do kan. dolot., splanowanie glowicy(nie wiem ile zeby nie wydmuchac uszczelki), przepustnica od volvo 440 i chyba ktos moze mi pomorze w zestrojeniu komputera w tym ustrojstwie.
W tym temacie(nie tworzylem swojego) interesuje mnie sprawa Wałka rozrzadu. Czy moze macie jakies propozycje co do walkow, albo jakies zaleznosci dzieki ktorym mozna dobrac taki i w koncu sklepy ktore takimi walkami handluja lub moze znacie ludzi ktorzy potrafia cos takiego wykonac? Konkretnie szukam walka o perspektywach przeszlosciowych w przypadku tego silnika bez turbo.
Pytam Was bo widze, ze macie pojecie na ten temat i doswiadczenie:)

Re: Wałek rozrządu

: pn cze 08, 2009 7:47 pm
autor: beza
Jak przyszlosciowy to catcams :wink:

Re: Wałek rozrządu

: pn cze 08, 2009 7:58 pm
autor: Abarth
Beza CatCams do silnika bez turbo?? Po co przepłacać??

Kolego Przyszłościowy i stosunkowo nie drogi Oryginal od Punta GT :wink:

Re: Wałek rozrządu

: pn cze 08, 2009 10:13 pm
autor: simon1989
W tej chwili jestem laikiem i przez najblizszy czas moje wypowiedzi moga doprowadzac do smiechu, ale czy to, ze punto gt ma sprezarke nie ma negatywnego wplywu na dzialanie tego walka w silniku wolnossacym, pomiajac to, ze bedzie lepszy od fabrycznego, a po drugie czy zalozenie takiego walka z dlugim czasem otwarcia nie bedzie mialo negatywnego wplywu na sprezanie ktore wzrosnie po splanowaniu glowicy? Swiatek ma taki walek za 760zl. Walek do Punto ma czas otwarcia S/W 275 / 260, a ich walek do uno czas otwarcia S/W 250. Z czego to wynika jaka jest roznica miedzy jednym a drugim, a skolei jaka bylaby roznica jakby to byly silniki wolnossace.
Prosze jezeli mozecie to podzielcie sie ze mna wzorami. Studiuje Mechanike i Budowe Maszyn i jestem od tego zeby liczyc a nie kupowac wałek do: "Fiat Uno 1.4". Mam nadzieje ze mnie rozumiecie?:)

Re: Wałek rozrządu

: wt cze 09, 2009 1:00 am
autor: ziuzio
simon1989 pisze:Podłączam się pod temat i troszeczke muszę wyjasnić żeby nie tworzyc pozniej haosu. Mam 1.4 wolnossace. Cel jest taki: wydech(jeszcze nie wiem jaki, nie mam zadnych zaleznosci matematycznych-szukam), polerowanie kan.dolot., porting glowicy(nie wiem jak czy np. wypolerowac by zmiejszyc promien na lukach, zwezyc do gniazd, czy moze zwezyc do kan. dolot., splanowanie glowicy(nie wiem ile zeby nie wydmuchac uszczelki), przepustnica od volvo 440 i chyba ktos moze mi pomorze w zestrojeniu komputera w tym ustrojstwie.
W tym temacie(nie tworzylem swojego) interesuje mnie sprawa Wałka rozrzadu. Czy moze macie jakies propozycje co do walkow, albo jakies zaleznosci dzieki ktorym mozna dobrac taki i w koncu sklepy ktore takimi walkami handluja lub moze znacie ludzi ktorzy potrafia cos takiego wykonac? Konkretnie szukam walka o perspektywach przeszlosciowych w przypadku tego silnika bez turbo.
Pytam Was bo widze, ze macie pojecie na ten temat i doswiadczenie:)
Polecam książkę "Performance Tuning in Theory & Practice", znajdziesz w google, a jak nie, to mogę Ci podesłać na maila.
Jest tam trochę zależności sprawdzonych rzeczywiście w praktyce:).
Wałek możesz zamówić w firmie Rewar z Krakowa, koszt około 600zł; a jeśli chcesz pewne rozwiązanie to PiperCams lub CatCams:)

Re: Wałek rozrządu

: wt cze 09, 2009 9:50 am
autor: simon1989
Znalazłem tą książkę(wydanie 1981). Dziekuje za tytuł. Czym różnią się wałki od UT 1.3, UT 1.4, PGT?[konkretnie-wartosci jeżeli mozna:) )
Czy wałek UT(1.3 lub 1.4) tu tez sie nadaje czy nie ma pozytywnego wplywu ze wzgledu na to, ze jest to silnik wolnossacy?

Re: Wałek rozrządu

: wt cze 09, 2009 1:13 pm
autor: ZibiUT
Przeczytaj ten wątek od oczątku a znajdziesz wiekszość informacji