Strona 3 z 5

: pn sty 08, 2007 9:36 pm
autor: hz10
doładowanie hm wedłóg mapy sprężarki i moich obliczeń 1.5 bara i nie będzie sie męczyć co do przepływów to liczyłem w/g wzorów od grabowskiego i wyszło mi że będzie oki a sprężarka powinna dać ciśnienie atm przy 3tyś a jeden bar przy 4 no chyba że sie gdzieś walnołem w obliczeniach ale czas pokaże no chyba że by sie komuś chciało policzyć i zweryfikować dane :P

: pn sty 08, 2007 9:45 pm
autor: DeviL
Ja sobie policzylem dla silnika 1.6 i t3 trim50 , 1.2 bara od 4 do 6.5k obr daje rade potem spada do 1 bara :twisted: ale to tylko teoria ,chociaz moze tak byc hehe

: pn sty 08, 2007 9:52 pm
autor: hz10
dlatego pożyjemy zobaczymy czasem jest tak że teoria mówi co innego a rzeczywistoś co innego :wink: najgorsze że jużbym chciał montować a tu czasu niet :evil: chociaż z drugiej strony do lata jeszcze kupa czsu

: pn sty 08, 2007 9:52 pm
autor: Lui
hz10 pisze:doładowanie hm wedłóg mapy sprężarki i moich obliczeń 1.5 bara i nie będzie sie męczyć co do przepływów to liczyłem w/g wzorów od grabowskiego i wyszło mi że będzie oki a sprężarka powinna dać ciśnienie atm przy 3tyś a jeden bar przy 4 no chyba że sie gdzieś walnołem w obliczeniach ale czas pokaże no chyba że by sie komuś chciało policzyć i zweryfikować dane :P
:shock: to ja myśle że tak na swoim T25 będę miał i się tego obawiam :? lag i turbo dziura dużo zależy od wielkośći turbiny a nie tylko kopresora, to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....

: pn sty 08, 2007 9:55 pm
autor: hz10
ale t25 i doładowanie 1.5 bara nie wróży nic dobrego oczywiście że szybciej sie będzie wkręcaćna obroty bo przeciez lżejszy wirnik ale wydajność to wydajność a mnie na lagu nie zależy :wink:

: pn sty 08, 2007 9:56 pm
autor: hz10
Lui pisze: , to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

: pn sty 08, 2007 10:07 pm
autor: DeviL
Lepiej miec dobrze dobrane turbo i 1-1.2 bara , niz przeduze turbo , ktore da nam zadana moc ,ale przy np 0.5 bar . Na mniejszym turbo np te 0.5 bara mozna miec juz przy 3tys obr hehe a to juz swoje robi. No ale kazdy robi jak uwaza . Jak kiedys bede myslal o 300km to pewnie t3/t4 dam , tylko ze przy ~170km juz byl problem z utrzymaniem kiery wiec ...

: pn sty 08, 2007 10:53 pm
autor: Lui
hz10 pisze:
Lui pisze: to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......

: pn sty 08, 2007 11:03 pm
autor: hz10
Lui pisze:
hz10 pisze:
Lui pisze: to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......
troche mnie nie zrozumiałeś :lol: chodziło mi oto że na hamowni uzywa sie tych biegów po to żeby ładne wykresy wychodziły bo jak byś hamował na 2 to raczej przyczepność była by zerwana to raz a dwa wykres byłby zdeka przesunięty właśnie przez bezwładność turbo

: pn sty 08, 2007 11:04 pm
autor: colin
Ja bym sie nie martwil samym faktem, ze max moment jest przy 5500obr czy cos podobnego, ale tym, ze po zmianie biegu wpadnie sie w obroty przy ktorych nie ma za duzo momentu/doladowania. Co do radka auta, to po pierwsze mialo glowice nie z epoki kamienia lupanego, po drugie turbo na ball bearing z serii "wkrecam sie znacznie szybciej niz t3/t4", a po trzecie silnik, ktory mozna krecic spokojnie 8500 a dobry ciag miec do 7500. A i tak pelne doladowanie bylo gdzies przy 5000obr, jak bylo trzeba wczesniej to magiczny przycisk szedl w ruch, i uwazam ze to jedyny ratunek dla tego auta oprucz mordercy skrzyn biegow jakim jest zmiana bez puszczania gazu :)

: pn sty 08, 2007 11:43 pm
autor: DeviL
hz10 pisze:
Lui pisze:
hz10 pisze:i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......
troche mnie nie zrozumiałeś :lol: chodziło mi oto że na hamowni uzywa sie tych biegów po to żeby ładne wykresy wychodziły bo jak byś hamował na 2 to raczej przyczepność była by zerwana to raz a dwa wykres byłby zdeka przesunięty właśnie przez bezwładność turbo
a 10 , to chyba moment bylby nie realny na 2 biegu :wink:
colin dobrze napisal co do zmian biegow :wink:

: pn sty 08, 2007 11:49 pm
autor: hz10
colin pisze:Ja bym sie nie martwil samym faktem, ze max moment jest przy 5500obr czy cos podobnego, ale tym, ze po zmianie biegu wpadnie sie w obroty przy ktorych nie ma za duzo momentu/doladowania. Co do radka auta, to po pierwsze mialo glowice nie z epoki kamienia lupanego, po drugie turbo na ball bearing z serii "wkrecam sie znacznie szybciej niz t3/t4", a po trzecie silnik, ktory mozna krecic spokojnie 8500 a dobry ciag miec do 7500. A i tak pelne doladowanie bylo gdzies przy 5000obr, jak bylo trzeba wczesniej to magiczny przycisk szedl w ruch, i uwazam ze to jedyny ratunek dla tego auta oprucz mordercy skrzyn biegow jakim jest zmiana bez puszczania gazu :)
wszystko sie zgadza dlatego martwi mnie to przesunięcie max obr czy ktoś wie kto moze coś takiego zrobić :?: pozatym nie od razu rzym zbudowano :wink: o podtlenku na razie nie myśle

: wt sty 09, 2007 7:43 am
autor: ZibiUT
sa mikroplexy które nie maja odciecia i mozesz taki załozyć a np przy pomocy smt6 ograniczyć obroty lub zrobić całkiem nowy system sterowania zapłonem i programowac sobie odcinke.

: wt sty 09, 2007 8:21 am
autor: rosssssa
hz10 pisze: a można dostać inny wałek niż ten polecany przez wszystkich czyli od świątka :?: ale coś mi sie wydaje że że z 1.1 bara to 300 ps nie będzie :roll:
Co do Wałka to jest firma z krakowa Jakić REMapol albo coś podobnego oraz Henrich.

No a Petera miał 1,1 i 300KM tylko przy dużej turbinie i 16V :wink:

A teraz kuje dokońca go bo teraz miał tylko tłoki i daje mega duże turbo :lol: zobaczymy co wyciągnie :wink:

: wt sty 09, 2007 8:54 am
autor: hz10
czy dobrze kojarze że ten microplex bez odcinki pochodzi z ut mk1?