Strona 2 z 3
: pt lip 14, 2006 9:05 pm
autor: Eagle
ciągnąc temat ze streetracingu chciałbym się zapytać jakie sa rożniece Dedra vs Delta w napedzie i zawieszeniu chodzi mi o skrzynie dyfry wał rozkład momentu na osie w przypadku 8V Delty i Dedry
w moim przypadku bo kiedyś marzyło mi się zrobić Punto z napedami od Delty badź Dedry i przyglądalem sie fotkom takiemu Puntku i wcale podłogi nie przerabiali, wał puscili tunelem gdzie seryjnie idzie wydech, zawias z przodu wygląda na seryjny z tyłu niby też ale chyba caly wozek przełożyli?
TomeQ co o tym myslisz??
Tym bardziej ze juz baze mam Punto GT jeśli bym budował to na bazie Dedry to kupić taką ze zdrowymi napedami a reszta obojetna silnik i tak bede robił kapitalke to nie duży wydatek
Warunki aby to zrobić mam, pomoc mam w postaci byłego własciciela Delty Integrale (zjadl zęby na tym aucie) i blacharza który specjalizuje się w przeróbkach aut do rallycrosu i budowaniu wynalazków
btw prosiłbym o jak najwięcej fot zawiasu podlogi oraz silnika 8V itd Delty i Dedry
z góry thx
pozdrawiam
: pt lip 14, 2006 10:00 pm
autor: jugo500
Pomysł masz bardzo dobry , od jakiegoś roku chodzi mi po głowie , ja jako baze mam uno , pytałem kilku blacharzy ale odmuwili takiej roboty

zobaczymy jak będę stał z $$$ ale nie wykluczam ,że sam się wkońcu zabiore za taki wynalazek , boje się tylko ,że będę cztery ślady zostawiał

co do dedry to jeżeli chcesz mieć do 300 KM to powinno się trzymać ,nie wiem jak wygląda sprawa przedniego zawieszenia ,ale tylne jest zupełnie inne w uno/punto i tutaj pewnie na 100 % będzie trzeba podłoge kroić .
od siebie dodam tylko : jeżeli ktoś ma fotki jak dokładnie powinien byc ustawiony silnik 2.0 T w uno to bardzo prosze o info bo plug&play to raczej nie będzie
: sob lip 15, 2006 2:16 am
autor: Pumba_bielsko
to ja polecam zakupic jakąs delte i przespawac podłoge do punta
szybko i prosto(w miare) i silnik wchodzi bez problemu

: sob lip 15, 2006 2:36 am
autor: Eagle
Pumba_bielsko pisze:to ja polecam zakupic jakąs delte i przespawac podłoge do punta
szybko i prosto(w miare) i silnik wchodzi bez problemu

to nie tak że przespawasz podłoge i już wszystko wchodzi, pogłoga to najmniejszy problem i nawet z tego co widać na fotach wcale nie trzeba jej przekładac z Delty/Dedry wał w miejsce wydechu a wydech pod prog i po problemie z przodem myśle ze tez wiekszego problemu nie bedzie połośki sie przerobi tak by połaczyc skrzynie z Delty/Dedry z piastami zwrotnicami Punto GT tylko czy przedni wózek będzie przeszkadzał ciekawe czy jest na tej wysokosci co wyprowadzenie wału ze skrzyni najgorzej bedzie z tylem i chyba trzeba bedzie zalozyć cały wozek z Delty badz Dedry czyli podloge do tego dostosować trzeba będzie, kolejnym problemem bedzie zalożyc zbiornik paliwa od Delty/Dedry bo ma dziure na wał
ogolnie jest to zrobienia
: sob lip 15, 2006 9:51 am
autor: jugo500
,, i silnik wchodzi bez problemu ,, to się tak ładnie mówi . Robiłeś kiedyś jakiś swap ?? bo ja wiem ,żę to nie takie proste . jeszcze nie ustaliłem jak tam wyglądają łapy (2.0) ale może nie być kolorowo . co do zbiornika do ten problem mi odpada . wybrałem sportowy zbiornik RCI.

to akurat nie dyfer z grupy fiata ,ale jeżeli tak da się to zrobić to będzie pięknie

: sob lip 15, 2006 6:29 pm
autor: tomeQ
delta integrale

ar155q4

tipo+dedra integrale

grama2 vel puntograle
Rozstaw osi dedry 2540 mm
Szerokosc dedra przod 1436 mm, tyl 1417 mm
Rozstaw osi delty 2474 mm
Szerokosc delta przod: 1448 mm, tyl 1438 mm
Dedra posiada naped po czesci przejety z delty 8v, z ta roznica, ze tylny mechanizm roznicowy nie posiada torsena tylko sprzeglo elektrohydrauliczne. O dziwo blizniaczy pojazd jakim jest ar 155q4 ma tam torsena, podobnie jak w dedrze jest w temprze 4x4. Dedra ma rozklad napedu jak w delcie 8v 56/44 przod/tyl, delta 16v i 155q4 maja 47/53. Roznice w zawieszeniu staralem sie uwidocznic na zdjeciach, 5,6 zdjecie to tipo z napedem dedry integrale, w odroznieniu od delty nie posiada mcpersonow na tylnej osi tylko zwykle wahacze i oddzielnie montowane amortyzatory i sprezyny, prawie jak w normalnym tipo z tylu. Zdjecie ar155q4 nie jest idealnym odzwierciedleniem zawiasu z dedry i moze nie jest zbyt dobrze na tym zdjeciu widoczne ale niechcialo mi sie kopiowac i wysylac szczegolowych rysunkow. Jak wiec widac dedra i delta to dosyc rozne konstrukcje i ta druga jest w znacznym stopniu bardziej pracochlonna przy zrobieniu zaweiszenia.
Ciekawostki to m.in dwa zdjecia punto to samochod o nazwie grama2, fiat punto nalozony na podwozie dedry integrale zbudowany z okazji konca produkcji delty integrale, jak widac wszystko pasuje choc podloga w dedrze jest jakies 25cm dluzsza niz w punto. Druga ciekawostka to samochod, ktory pokazales, czyli punto z mariottiracing, od zawsze zastanawialem sie po co mu tylny dyfer i zawias od 4x4 skoro przynajmniej jezdzil ze skrzynia z fiata coupe 20vt
Podsumowujac, jesli rzezbic to w napedzie z dedry/tempry/ar155q4
Jugo to jeszcze malo Ci tych zdjec dohcow w uno, ile bys nie ogladnal to i tak napewno wyjdzie inaczej niz bys planowal

: ndz lip 16, 2006 12:50 am
autor: jugo500
Jak będziesz w poznaniu po 15 września to zapraszam na browara
alfa Q4 to bardzo fajny wozik , kiedyś bardzo chciałem ją mieć .
czyli Q4 ma taki zawias jak dedra ale dyfer jak delta , i to jest dobra informacja . może wiesz czy mając zawieszenie dedry da się tam wsadzić dyfer z delty ?? i jeszcze zmniejszyć jego rozstaw??
tomek ty powinienes pracować w Fiat Auto Poland jako doradca techniczny

: ndz lip 16, 2006 5:18 pm
autor: DeviL
http://debates.coches.net/showthread.php?p=929189 opis tipo 4WD , szkoda ,ze po hiszpansku ,ale moze komus sie przyda

: ndz lip 16, 2006 7:12 pm
autor: tomeQ
Dyfer tylny z delty napewno da sie wsadzic, bo wymiarowo jest prawie identyczny, kwestia zmiany rozstawu osi to juz raczej rzezba z polosiami.
Rowniez zapraszam na browara do stalowej woli albo warszawy

: ndz lip 16, 2006 8:04 pm
autor: Eagle
jugo500 pisze:,, i silnik wchodzi bez problemu ,, to się tak ładnie mówi . Robiłeś kiedyś jakiś swap ?? bo ja wiem ,żę to nie takie proste . jeszcze nie ustaliłem jak tam wyglądają łapy (2.0) ale może nie być kolorowo . co do zbiornika do ten problem mi odpada . wybrałem sportowy zbiornik RCI.

to akurat nie dyfer z grupy fiata ,ale jeżeli tak da się to zrobić to będzie pięknie

akurat swap to nie az tak duzy problem robilem z 700 na 1.2 i kilka przekladanek pomagalem przy innych wynalazkach a jak z czym nie bede se mogl poradzic to mam kogo sie poradzic wiec silnik spoko
bardziej boje sie tylniego wozka jak zamontowac i jak to wszystko dostosowac do podlogi punto
ciekawe jak takie auto bedzie sie prowadzic chodzi o puntograle czy unograle

trzeba zbudowac by sie przekonac

: ndz lip 16, 2006 8:06 pm
autor: Eagle
tomeQ pisze:Dyfer tylny z delty napewno da sie wsadzic, bo wymiarowo jest prawie identyczny, kwestia zmiany rozstawu osi to juz raczej rzezba z polosiami.
Rowniez zapraszam na browara do stalowej woli albo warszawy

i to jest bardzo pozytuwna wiadomosc
jakby co to ja zapraszam nad morze po troche jodu

i na bro przy okazji

: ndz lip 16, 2006 9:35 pm
autor: jugo500
Eagle zbadaj temat jak masz takich mocnych ludzi , to pogadaj chętnie ci podwioze moją kaste na instalacje wuzka
to co mam teraz w głowie : silnik fiat coupe ,skrzynia i przedni i tylny dyfer z delty integrale, tylne zawieszenie z dedry integrale .
problemy jakie widze to . jak ustawić silnik w komorze oraz czy przednie zawieszenie z uno ładnie zagra w nowych warunkach

: pn lip 17, 2006 1:20 am
autor: Eagle
jugo500 pisze:Eagle zbadaj temat jak masz takich mocnych ludzi , to pogadaj chętnie ci podwioze moją kaste na instalacje wuzka
to co mam teraz w głowie : silnik fiat coupe ,skrzynia i przedni i tylny dyfer z delty integrale, tylne zawieszenie z dedry integrale .
problemy jakie widze to . jak ustawić silnik w komorze oraz czy przednie zawieszenie z uno ładnie zagra w nowych warunkach

zapodaj mi jak najwiecej fot pogadam, ale gadac to jedno drugie to robic
powiedz mi jeszcze ile wazy jednostka napedowa z UnoT a ile Coupe(silnik)+Delta(skrzynia), silnik wiadomo musi miec zachowane naturalne warunki pracy

: pn lip 17, 2006 8:59 am
autor: jugo500
: pn lip 17, 2006 11:03 am
autor: Eagle
jugo500 pisze:
to jedyny materiał zdjęciowy jaki posiadam , ale pogadam z koleszką ,który mieszka w Milano ,może skoczy do tej firmy od czarnego punto i coś wybłaga
Dzisiaj będę pakował silniki , to moge zważyć ,ale mam tylko 1,3T i 1.4 z GT . zla zagadam z kolegami na forum fiata coupe
edit: 2,0 T silnik 132kg skrzynia 42 kg
silnik 20V T 160 badz 180kg troske roznica jest az 1 cyl
btw jak bedziesz w Gdansku to mozemy podjechac do 2 blacharzy ktorzy sa w stanie to zrobic i tylko im bym to zlecil i bys sobie pogadal co i jak
beda piepszyc ze czasu nie maja itd ale postawi sie ich przed faktem dokonanym i nie beda miec wyjscia

hehe