Strona 2 z 7

: sob maja 20, 2006 9:31 am
autor: ZibiUT
Niestety podączenie kabelków z mikropleksem powoduje brak iskry.

Podpiąlem tylko żóty i mam na SMT obroty.

CO to moze byc??

: sob maja 20, 2006 11:37 am
autor: ziuzio
Jeżeli w Global masz wszystko masz dobrze ustawione, i żółty łączysz z kablem dochodzącym do Micro do pinu 1, zaś z różowego wpuszczasz sygnał do Micro nie działa, to spróbuj sygnał puścić z białego(żeby dużo nie kombinować możesz zmienić kable w kostce przy smt):).
A obroty pokazuje dobrze czy skaczą bardzo??Jak skaczą to musisz przełączyć na 'Low level input'.

: sob maja 20, 2006 10:07 pm
autor: ZibiUT
Na białym tez nie działało juz sprawdziłem.
Oboty troszkę skacza ale jest to powiedzmy wg smt okoo 100 obr/min co przy wałku 285 /265 raczej moze być normalnym objawem.

: ndz maja 21, 2006 1:37 am
autor: ziuzio
A normalnie jest iskra?Może jak sie porusza wiązką przy przekładaniu kabla od smt gdzieś się gubi jakiś prąd?
Jeżeli tylko smt 'czyta' obroty, to powinno zwracać impuls różowym:), po wpięciu wszystkiego prawidłowo poruszaj 'sianem' kablowym, może w tym tkwi problem:).

: ndz maja 21, 2006 7:26 am
autor: ZibiUT
Siano jest Oki. Jak podłączałem żółty na chodzącym silniku to troszke przygasł ale zaraz wróciło do normy. Sprawdze połączenie między SMT a rózowym, ale podobno wynika to z niedopasowania i daje się jakiś rezystor do masy co mam poprawić syruację.

: ndz maja 21, 2006 10:44 pm
autor: colin
Zibi122 pisze:Siano jest Oki. Jak podłączałem żółty na chodzącym silniku to troszke przygasł ale zaraz wróciło do normy. Sprawdze połączenie między SMT a rózowym, ale podobno wynika to z niedopasowania i daje się jakiś rezystor do masy co mam poprawić syruację.
Trzeba zrobic dzielnik napiecia (tzw pull-up). Do wyjscia zaplonu dolutowac (nie przecinac go!) jeden koniec opornika a drugi do masy. Opornik trzeba dobrac eksperymentalnie - mozna zaczac od 500Ohm, potem 1k, 2k, 5k... Powinno dzialac dobrze.

: pn maja 22, 2006 12:40 pm
autor: bubu_86
Napisałem do GEKO o cene samej instalacji, wyregulowania i czas realizacji założenia smt7. Odpowiedź brzmiała :"Trwało by to parę dni i kosztowało 1 do 2 tys.pln"

: pn maja 22, 2006 1:39 pm
autor: jugo500
WOW :shock: to mnie zaskoczyłeś widze ,że geniu sie ceni ,ale to już chyba przesada :roll:

: pt wrz 22, 2006 8:23 pm
autor: Lui
tak właśnie przeglądam instrukcje od smt6 i widze tam taką opcje jak :

pulse width modulation

można sterować długością impulsów, no i sie zastanawiam czy można przez tą opcję sterować także długością otwarcia wtrysków, tzn podłączyć pod input sygnał otwierający wtryski a z output będzie wyłaził sygnał odpowiednio dłuższy - krótszy

impuls jest wydłużany/skracany odpowiednio o odpowiednie wartości z mapy analogowej...

da sie tak zrobić???? bo to by była imo najlepsza opcja chyba ??

: sob wrz 23, 2006 12:46 am
autor: ziuzio
Niewykluczone, że zadziałałoby takie podłączenie; funkcja ta jest przewidziana dla przepływki częstotliwościowej.
A jaki jest zakres częstotliwości pracy w trybie PWM?? Bo wtryski wszystkie leją równocześnie, czyli dwa razy na obrót pojawia się impuls, co przy 7krpm daje jakieś 840kHz. Większość przepływek pracuje w mniejszym zakresie, więc musisz sprawdzić w specyfikacji smt6 w jakim zakresie daje ono radę:).

: sob wrz 23, 2006 8:56 am
autor: Lui
nie jest napisane, ale stosuje się niby w tej metodzie także, sygnał z wtryskiwaczy, odpowiednio przetworzony do otwierania elektorzaworów np. do nitro czy do wody, więc jak działa tak to i zadziała z wtryskami

:)

: śr lis 08, 2006 6:40 am
autor: ZibiUT
Pytanie odnośnie podłączania zapłonu w UT, Zrobiłem pullupa i samochód działa ale

1. na wolnych gdy depnę to gasnie albo ma duże problormy z wejściem w obroty tak jak by ktoś mu na jakiś czas iskre zabrał czy była za szybko
2. zmiana wartości w SMT6 nic nie daje(moze na drodze nic nie odczułem)

Po zmierzeniu napiecia na przewodzie sterującym moduł zapłonowy bez smt6 wynosiło ono około 1,7V a po podłączeniu SMT6 wartość ta wzrosła do 1,9V. Czy te 0,2V moze mieć wpływ na rzeczy dzijące się w pkt1.??

Czy moze lepiej było by podpiać oscyloskop i dopiero mierzyć i porównać??

: śr lis 08, 2006 8:27 am
autor: Lui
a można sterować równocześnie paliwem przez analog map, zapłonem i ciśnieniem doładowania przez spec zawór??

switch przy jakimś ciśnieniu wystarczy czy to będzie za mało?[/url]

: śr lis 08, 2006 8:45 am
autor: ZibiUT
Mozna sterować przez analog paliwem i ign zapłonem ale już nie beziesz mógł doładowaniem

: śr lis 08, 2006 10:50 am
autor: Lui
a przez switcha by nie dało rady?? poprostu otwierało by zaworek przy określonym deflection - ciśnieniu :) :?: