Strona 2 z 3
Re: Turbo GT1749s
: pt sie 09, 2013 8:11 pm
autor: turbomaniak
Wszystko w normie, w skrocie to, turbo jest mniej rozbujane od poprzedniego i nie da rady wytworzyc nagle takiego cisnienia zeby bov sie otworzyl, ew mozesz zalozyc slabsza sprezyne do bova
Re: Turbo GT1749s
: pt sie 09, 2013 9:49 pm
autor: punto 1.6
super o taką odpowiedz mi chodziło

, w takim razie zostaje tak i nic nie ruszam

,nawet ciekawie to słychać

,
co do sprężyny nie chce zmieniać , bo pewnie będzie mi z kolei gasł przy dojeżdżaniu do świateł .
Re: Turbo GT1749s
: ndz sie 18, 2013 8:16 pm
autor: punto 1.6
no i trochę lipa ,
pierwsze 200km przejechał fajnie teraz już po 800 daje mu w palnik, i przy dużym obciążeniu typu jadę pod górkę na 5-patce z 80km/h daje gaz w podłogę (WOT) doładowanie rośnie 1b i w tym monecie zaczyna szarpać , trza zdjąć nogę

, a jak wciskam gaz lekko stopniowo to idzie bez szarpania ,
morał z tego chyba taki ze trza koniecznie stroić tak ? czy coś jeszcze kuleje

, ECU bez błędów
Min doładowanie jakie mogę ustawić to 1bar
a i jednak turbina puszcza trochę oliwy , ale nic nie kopci z wydechu

po takiej mocniejszej jeździe, z dziurki z MBC sączy się oliwa

, i bov-em wyrzuca mgiełkę oleju

(odma nie podłączona)
1 pytanie jakie macie temp wody

, u mnie praktycznie cały czas trzyma się w okolicy 90c do 98c pod obciążeniem, a przy hamowaniu silnikiem jazda z górki spada do 80 , temp podana z reduktora LPG,
można z tego wywnioskować ze EGT jest wysokie czy nie ma to nic do rzeczy
pozdr
Re: Turbo GT1749s
: ndz sie 18, 2013 10:51 pm
autor: dzikidaniel
Za mało paliwa. Zmień pompę i wtryski na większe to się poprawi.
Re: Turbo GT1749s
: pn sie 19, 2013 8:22 am
autor: punto 1.6
pompę mam z FC 2,0 16vt
spróbuje wsadzić większe wtryski , tylko o ile większe

,
tak żeby za duże nie były bo będzie przelewał
Re: Turbo GT1749s
: pn sie 19, 2013 8:28 am
autor: dzikidaniel
Wsadzisz 280ccm to komp je od razu obsłuży, do 335ccm (tj jak w fiatowskim 20VT) komp se z nimi radzi chodź chwile będzie je adoptować.
Re: Turbo GT1749s
: pn sie 19, 2013 8:36 am
autor: punto 1.6
ok to będę szukał

, a jak byś miał jeszcze numery wtrysków to było by dobrze
w czwartek jestem umówiony na pomiar AFR tak ze będę wiedział co się dzieje

w końcu

Re: Turbo GT1749s
: pn sie 19, 2013 5:10 pm
autor: DeviL
Jak będziesz mieć afr to sobie wyliczysz o ile % większe wtryski potrzeba. Tylko ecu ma mapę paliwa pod ori turbo itd. Ty masz zmodzony większy silnik tak więc wszystko inaczej tam leci , dlatego trzeba wystroić inaczej szybko skończy się zabawa.
Re: Turbo GT1749s
: pn sie 19, 2013 6:22 pm
autor: punto 1.6
dam znać jaki afr wyjdzie przy spokojniej i jaki przy przepustnicy otwartej na max
wtryski prędzej czy później muszą być zmienione, a w miedzy czasie będę zbierał na DET III ,lub jakiś wsad do ecu
/////////
pytanie podciśnienie na wolnych - 0,5/0,55 to nie za mało

szukać nieszczelności

,
luz zaworowy S 0,35 / W 0,45
przy hamowaniu silnikiem ze 100km/h jest 0,85
Re: Turbo GT1749s
: czw sie 22, 2013 11:11 pm
autor: punto 1.6
no i jestem po pomiarach

,
było mierzone szerokopasmowką + kontroler i wskaźnik 52mm, komplet firmy "auto-gague" zakres pomiarowy od 10 do 20.
i tak na wolnych obrotach 14,7
przy doładowaniu 0,5b zaczyna spadać na 12 z groszami
przy pełnym bucie (WOT) doładowanie 1bar AFR leci na 10 a nawet miejscami niżej
przy prędkości deczko ponad 200km/h i obrotach rzędu 6500rpm AFR trzymał się 10,do 10,8
przy hamowaniu silnikiem oczywiście ubogo czyli 20
jutro wrzucę filmik na youtube to podeśle linka ,zobaczycie na własne oczy ,
i teraz czy on nie jest czasem przelany
mam przeplywke z volvo z końcówką 016
EGT przy takim AFR pewnie tez wysokie nie jest
co teraz z tym fanntem zrobić zostawić jak jak jest czy co

Re: Turbo GT1749s
: pt sie 23, 2013 1:28 am
autor: ziuzio
Doładuj jeszcze z 0.3 bara, sprawdź czy nie stuka, zmierz AFR, możliwe że będzie dobrze; AFR 10 na Pb raczej za bogato, choć to jeszcze zależy od stukania i EGT w tych warunkach.
Re: Turbo GT1749s
: pt sie 23, 2013 1:15 pm
autor: punto 1.6
ale dlaczego jest tak przelany, jak sterownik seryjny GT z 93r
widziałem kiedys a youtube pomiar afr w GT 1,4 to niżej 12,5:1 nie spadł przy bucie
czekam na chłodnice oleju 13rzedowa jak ja wsadzę to spróbuje na tym 1,3b .
i czy przy takim afr stukowe może się pojawić ? i jak można go zmierzyć czy się pojawia, CR silnika to 9,0:1
http://www.youtube.com/watch?v=uAftYcbDFTk" target="_blank" target="_blank" target="_blank
http://www.youtube.com/watch?v=bk5dXVWZkcU" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Re: Turbo GT1749s
: pt sie 23, 2013 8:58 pm
autor: DeviL
Jak jedziesz na max biegu to nie masz tak ,że wóz się już nie wkręca ?

Jak jest za bogato to się wóz może nie wkręcić.
PS: nie wiem co to za kolega trzymający wskaźnik afr (on zajmuje się profesjonalnie strojeniem ,że takie txt-y cadzi?)

Re: Turbo GT1749s
: pt sie 23, 2013 9:26 pm
autor: punto 1.6
no jest coś takiego ze jak mu wcisnę to nie zbiera się tak szybko ,
wrażenie takie jak by coś go trzymało.
a kolega co trzyma wskaźnik to siedzi tylko w saabie 9,3
odezwał się na moje zapytanie na innym forum ,i pomógł za parę piwek

, tak ze złego skowa nie powiem
Re: Turbo GT1749s
: pt sie 23, 2013 11:14 pm
autor: DeviL
No spoko , po tym co gada widać ,że nie ma pojęcia zbytniego

Musisz zdjąć paliwa by go nie blokowało. Pamiętam jak mi afr schodził do 9-10 to na 6k obr kończyła się jazda mimo odcięcia przy 7500

Dodatkowo taki afr w wyjątkowych sytuacjach może pogiąć korby itd...