glowice w 1.3T i 1.4T oraz 1.4, czyli czy cos z tego wyjdzie

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

dejvid667 pisze:po co wieksza? z tego co wiem na serjnej da sie osiagnac dosc sporo... a wieksza turbina to i wiekszy lag, czyz nie?
nie mówie o dużo większej np.
GT25R

Obrazek
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

kania_ pisze:zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera
al ja nie w PL :cry:
wreszcie TC - 2.0 16v
Unoxxx
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: sob gru 10, 2005 9:36 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bieniewice

Post autor: Unoxxx »

jesli zmienia sie pojemnosc to trzeba i tak zrobic przeglad i zglosic sie do wlasciwego wydzialu komunikacji celem dokonania odpowiedniego wpisu w dowodzie rej. bynajmniej tak interpretuja przepisy w wydziale komunikacji dla starostwa warszawskiego zachodniego
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

a kto mowi o zmienie pojemnosci?
nlok ten sam? ten sam...
glowica ta sama? ta sama...
"jedynie" osprzet inny bedzie :wink:
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

dejvid667 pisze:
kania_ pisze:zaloz cale 1.3 UT i po problemie i tak nie trza nr silnika tera
al ja nie w PL :cry:
nierozumiem tego prosze o wytłumaczenie

Co do pojemnosci to kto zauwazy ta 100 roznicy pojemnosci?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nikt bo niby jak?? To że się osprzęt różni to można powiedzieć że góla zmieniona i tyle nawet jak by się ktoś czepiał.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

a czego tu nie rozumiec?
mieszakm w niemczech, mam samochod na szwabskich blachach. niestety jestem biednym studentem, wiec nie stac mnie tuning "w niemieckim stylu"-musze sie liczyc z kosztami.

owszem, mozna przelozyc caly silnik 1.3T, ale wtedy dochodza problemy z przegladem (musi byc wymienione wszystko od zawieszenia do hamulcy). pozatym kupno silnika z UT w niemczech nie jest tania sprawa... nie mowie juz o jego przekladce na ktora w niemczech totalnie mam warunkow. pozatym nie posiadam az takich umiejetnosci aby zrobic to sam. a na pomoc czyjakolwiek w niemczech nie mam co liczyc :(
natomiast jesli kupie taki silnik w PL to dojda formalnoscim urzedy i oplaty aby go sciagnac do Niemiec.

a do tego dochodzi kolejna sprawa:
w niemczech place OC od MOCY silnika i wieku samochodu, wiec jesli wloze silnik o mocy ponad 100KM to oplaty mnie lekko mowiac zjedza :(
natomiast w tym wypadku mialbym silnik 1.4 n/a z innym osprzetem i hamulcami. na uprtego powinno to zostac w kategorii oplat "70PS" ;)

teraz rozumiesz?
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

teraz rozumiem to zostaw blok 1.4 n/a a reszte UT zrób sikacze na denka
i po temacie jak dla mnie niema tematu :P
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Odgrzeję trochę kotleta w celach informacyjnych;)
-bloki UTa 1.3(niegdyś srebrny metalik) i 1.4(trochę przybrudzony):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wewnątrz także drobne różnice:
-1.3-blok lity, bez finezyjnych odelżeń:
Obrazek

-1.4-finezyjne otworki:):
Obrazek

Wnioski z dzisiejszych ćwiczeń: blok 1.3 jest mocniejszy przy sporych mocach.

I jeszcze przestroga przed kupowaniem nadwymiarowych tłoków - producent to Koelbenschmitt, czyli nie byle jaka firma:|, 7 z 8 tłoków tak skończyło(wymieniane kompletami), afr na poziomie 11.6 a egt do 750*C :
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Należalo by jeszcze dodac, że do bloku od 1,3 T mozna spokojnie włożyć tłoki z 1,4T + wal a reszte z 1,3T i POWINNO wszystko śmigac.

Jednynie co to moze jeszcze lekkie rożnice w komorze spalania w glowicy.

Ja zdjęcia 1,3T głowicy mam jak by doszły tu to by było fajnie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Ja specialnie kupiłem cały 1.4 n/a zeby sobie wał wsadzić do 1.3 T :)

apropo czy wsadzenie do turbo wałka od n/a wyjdzie na lepsze ??
coś mnie sie kiedys takiego o uszy obiło :roll:
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

To ja jutro obfotografuje swoje 1,4T i porównam sobie z 1,3T.

Ale tłoki to mam w znacznie lepszym stanie :shock: :shock:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ