Strona 2 z 3

Re: Przeplywka

: pt gru 11, 2009 7:24 pm
autor: hz10
to zależy co chcesz osiągnąć, jak niewielkie korekty to ecumaster jest dobry ale przy grubszych tematach lepiej ms

Re: Przeplywka

: czw gru 31, 2009 2:16 pm
autor: adrian055
koledzy nie chce zakaldac nowego tematu. mam problem na wolnych obrotach raz gasnie raz nie dziewnie sie krztusi , afr szaleje na wolnych tak jak by go zalewalo, jak sie jedzie jest ok, wymienione czyjnik polozenia walu, lambda , 3komplety swiec przewody, mozliwe ze to przez przeplywke??

Re: Przeplywka

: czw gru 31, 2009 3:15 pm
autor: JARO_Cz-wa
adrian055 pisze:koledzy nie chce zakaldac nowego tematu. mam problem na wolnych obrotach raz gasnie raz nie dziewnie sie krztusi , afr szaleje na wolnych tak jak by go zalewalo, jak sie jedzie jest ok, wymienione czyjnik polozenia walu, lambda , 3komplety swiec przewody, mozliwe ze to przez przeplywke??
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a wlotem do turbiny. Z wiekiem ten łacznik szczególnie w części gdzie jest "harmonijka" pęka, oblukaj szczególnie tam czy nie masz tam nieszczelność :idea:
Jak jedziesz na boscie silnik zachowuje się normalnie? Osiąga ciśnienie jak przed usterką? Nie słychać innego świstu powietrza?

Re: Przeplywka

: czw gru 31, 2009 3:25 pm
autor: adrian055
dolot mam zmieniony jest szczelny, tak jak sie wkreca to chodzi dobrze , tylko jak na mniejszych obrotach to przerywa jak sie doda gazu jest ok, a czasami na wolnych przerywa non stop i marchewa sie swieci

Re: Przeplywka

: czw gru 31, 2009 3:52 pm
autor: JARO_Cz-wa
adrian055 pisze:dolot mam zmieniony jest szczelny, tak jak sie wkreca to chodzi dobrze , tylko jak na mniejszych obrotach to przerywa jak sie doda gazu jest ok, a czasami na wolnych przerywa non stop i marchewa sie swieci
a jest jakaś różnica pomiedzy tym przerywaniem na zimnym i zagrzanym silniku?
Mi jak wypadały zapłony na wolnych i odpalała sie marchewa to pomogła wymiana cewki WN. Tyle że u mnie też na większych doładowaniach przerywał, ale to już było na T28 która generuje większy przepływ powietrza niż seryjna ihi

Re: Przeplywka

: czw gru 31, 2009 4:12 pm
autor: adrian055
wlasnie to roznie jest ale przewaznie na zimnym jest ok ale to tylko chwile potem to jakas porrazka
nagralem filmik na cieplym silniku podczas jazdy tak zachpowuje sie wskaźnik afr (tylko orientacyjnie) a koncowka to jest luz i go zalewa....
oto filmik
http://www.youtube.com/watch?v=DXPaujuLOSg" target="_blank

moze cos koledzy podpowiecie czy to przeplywka czy mzoe modol zaplonowy.(na doladowaniu idzie jak rakieta)

Re: Przeplywka

: wt sty 05, 2010 1:30 pm
autor: rosssssa
dj_o pisze:Pin 3 jest pinem sygnałowym związanym z ilością powietrza.
Wartości:
po przekręceniu kluczyka : 1,25V
przy 900obr/min: 2,3 V
przyspieszanie: 4V

Oczywiście komp toleruje odchyłki, uwzględnione są też nieszczelności w dolocie starzenie elementów itd.
Generalnie pierwszym objawem padniętej przepływki jest problem z odpaleniem zimnego silnika, kiedy ostro przelewa.

Jeszcze lista pasujących przepływek:

oryginał
0280212024

pasują:
FERRARI, SAAB, VOLVO
0280213012
SAAB
88 27 429
88 27 479
91 13 846
VOLVO
3517569
8251498
8602793
FERRARI
154916

AUDI 80 Avant (8C, B4) RS2 quattro (P1)

* Baujahr: 03.94 -> 05.95
* Leistung: 232 kW (315 PS)
* Hubraum: 2226 ccm
0280213017

SAAB 900, 9000
0280212019

VOLVO 240, 740, 760, 940, 960
0280212016 - te znajdziesz najtaniej i nie ma problemu z dostępnością :wink:

VOLVO
3517020
8251497
8602792

VW CORRADO, GOLF, PASSAT, VENTO
0280213021

VW
021 906 461
Tak ja mogę napisać że pasują wszystkie boscha o początku 0 280 212 ... w kropki można wstawić co się chce tylko

Jeździłem PGT na 016 bodajże i nic się nie działo auto niby jeździło normalnie, a jednak. AFR jaki miałem w samochodzie nie zachowywał się zbyt normalnie, czasem pokazywał dziwne rzeczy. Dlatego nie ma co kombinowac tylko poszukać z końcówką 024 sa może i troche droższe ale pewniejsze że silnik nie wybuchnie :cisza:

A o innych cyferkach jakie kolega napisał nie będę sie wypowiadał

Re: Przeplywka

: wt sty 05, 2010 10:24 pm
autor: turbomaniak
Na koncowce filmiku widac ze ma za malo paliwa a nie ze go zalewa :wink:

Re: Przeplywka

: wt sty 05, 2010 10:36 pm
autor: uniak 1.4T
zdecydowanie, powiedziałbym ze cały czas za mało bryny

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 11:03 am
autor: adrian055
za malo czy za duzo?:D z tego co wiem to na czerwono jest zaznaczona za bogata mieszana na pomaranczowo optymalna i zóółto uboga

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 11:10 am
autor: BARTEKcoupe
nie zalewa tylko brakuje ci paliwa :wpysk: jak zamkniesz przepustnice to ten wskaźnik zawsze pokaże ubogą :wink: wskaźnik masz wyskalowany od ubogiej do bogatej mieszanki

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 11:24 am
autor: adrian055
aaa:D czyli na czerwonym brakuje paliwa a jak pokaze bogata? to za duzo paliwa czy powietrza??

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 4:24 pm
autor: uniak 1.4T
uniak 1.4T pisze:zdecydowanie, powiedziałbym ze cały czas za mało bryny
jak masz za mało paliwa to czego mozesz miec za duzo.. :shock:

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 6:10 pm
autor: simon1989
AFR-wyraża stosunek powietrze/paliwo, w turbo chyba sie dazy do 12.6, a jak Ty masz w jakims momencie 20 to zastanow sie co to oznacza...
Powietrza jest za duzo.

Re: Przeplywka

: śr sty 06, 2010 10:03 pm
autor: uniak 1.4T
w turbo z przedziału 10-11 lub 10,5-11,5, roznie
12,5 to lambda stechiometryczna, najbardziej ekonomiczna i przyjazna środowisku :wink: