Strona 2 z 3

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: pt cze 26, 2009 1:06 am
autor: BARTEKcoupe
Zastanawia mnie to bo po co będę grzebał się w tej jak potem zamienię na 1.6 :?

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: śr lip 15, 2009 9:22 pm
autor: 2rotor
wsk pisze:Chyba tak sam sie nad tym zastanawiam.
Na moje nie pasuje. Wszakże różnica w średnicy tłoka jest spora. Zresztą po co te kombinacje?

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: pt lip 17, 2009 10:10 pm
autor: wsk
Jutro jak zdaze to porownam obie z 1.4n/a i 1.3t bo z 1.4 n/a nabylem ostatnim czasem. Bedzie foto.

Edit:

Dzisiaj udalo sie zdobyc chwile czasu na porownanie glowic z 1.3T i 1.4n/a i fotka uszczelki z 1.6:

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: sob lip 18, 2009 4:15 pm
autor: wsk
Dalej:

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: sob lip 18, 2009 4:17 pm
autor: wsk
I dalej porownanie uszczelek z 1.3T i 1.6n/a, widac golym okiem roznice w srednicach tlokow po uszczelakch. Ogolnie powinna pasic z 1.4n/a do 1.6n/a tak samo jak do 1.3T+przerobka obiegu wody bo inny termostat.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: ndz lip 19, 2009 3:31 pm
autor: simon1989
Mam pytanie co do uszczelnienia miedzy glowica a obudowa walka. Za pierwszym razem jak to robilem to wpakowalem uszczelke papierowa(tylko takie sprzedaja, aso tez), posmarowalem towotem i zakrecilem. Po uruchomieniu silnika w jednym miejscu, miedzy srubami miedzy tymi elementami olej plynal z predkosci mniej wiecej splywajacej kropli po pionowej szybie. Kupilem ostatnio kolejna uszczelke papierowa(innej firmy) i silikon Reinza. Interesuje mnie jak bedziesz to skladal co tam zrobisz? Czy bedziesz szlifowal glowice i obudowe walka na frezarce by wyzbyc sie wszelkich nierownosci miedzy tymi elementami? Czy macie moze rade co ja powinienem zrobic? Czy dac silikon od dolu, od gory i w srodek uszczelke, czy dac sam silikon? Czy moze zrobic cos jeszcze innego?

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: ndz lip 19, 2009 4:08 pm
autor: wsk
Hmmm... Ja zawsze ta uszczelke kupowałem z kringielitu i bez zadnego siliconu i bylo ok. Ostatnio ino dalem z obydwu stron reinza czarnego pod dekiel zaworow w Dedrze i tez jest ok. Pod glowiczke daj raczej sama uszczlek jak jest z kringielitu, a jak jest z papieru taka cieniutka to mozesz dac troszke po obu stronach uszczelki.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: ndz lip 19, 2009 6:56 pm
autor: ZibiUT
Ja pod głowiczką mam papierową uszczelkę i dałem silikon na głowice a potem uszczelkę i wszystko ladnie trzyma.
Pod dekiel kup uszczelkę od PuntoGT jest grubsza chyba i tez dobrze trzyma.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: ndz lip 19, 2009 7:18 pm
autor: wsk
W kazdym badz razie jak dobrze wyczyscisz, odtluscisz obydwie powierzchnie i dasz reinza to na bank bedzie trzymac, kiedys dalismy na samym reinzu dekiel od zaworow to nie dalo sie go pozniej oderwac :D.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: pn lip 20, 2009 11:42 am
autor: simon1989
Jak bede to robil(niepredko), to dam na samym Reinzu. Napisze jaki efekt. Dziekuje za pomoc.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: sob lip 25, 2009 5:54 pm
autor: dzikidaniel
Pytałem w innym temacie ale odpowiedzi nie dostałem: czy zapłon trzeba przenieść z GTka czy można jakoś wykorzystać to co jest w serii w 1.6? Pytanie skierowane do posiadaczy nie tylko silników 1.6 ale i N/A z turbawką.

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: sob lip 25, 2009 8:19 pm
autor: wsk
Ja osobiscie jeszcze z tym nie walcze bo powoli kompletoje graty. Ale mysle ze na odpalenie i dotarcie zostawie wszytsko z 1.3T caly komputer w trysku i zaplonu czy bedzie palec i rozdzielacz i microplex, nastepnie wejdzie VEMS i wtedy przeskocze na zaplon z punto 1.6 zeby pozbyc sie palca i rozdzielacza tylko ta podwojna czarna cewka z punto 1.6 n/a i czujniki lub z PGT. A tak przy okazji bo nawet nie wiem co bedzie lepsze osobne cewki na kazda swiece czy dwie podwojne czy jedna poczworna???

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: ndz lip 26, 2009 11:12 am
autor: turbomaniak
To jest to samo, dwie czy jedna

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: sob sie 08, 2009 1:05 am
autor: rożek
osobne cewki bo nie musisz kabli zmieniać i nie ma takich zakłóceń jakie leci od kabli WN

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady

: czw lis 12, 2009 12:56 am
autor: Junak
Witam. Małe pytanko odnośnie skrzyni biegów w tym silniku 1.6 od Tempry. Tam jest bodajże C513? Jak na razie mam auto wolnossące, ale myślę nad doładowaniem w przyszłości. I teraz pytanko: jaki maksymalny moment obrotowy (w praktyce) może przenosić skrzynia C513? Zobaczcie tutaj, na samym dole:
http://www.fptpowertrain.com/eng/applic ... _eu_sa.htm

Ja mam w swoim aucie skrzynkę C514, dla której też max torque (wg strony w/w) wynosi 150Nm. Podejrzewam, że to dane zalecane przez producenta, wiadomo że przeniesie większy moment. Sprzęgła w to nie mieszam bo można zrobić na zamówienie, interesuje mnie sama skrzynia. Załóżmy, że przyjdzie jej przenosić 230Nm... Ile wtedy wytrzyma zanim się rozsypie? Czyli konkretnie jakie współczynniki bezpieczeństwa przekładni zębatych/łożysk fiat stosował? Może macie bogatszą wiedzę na ten temat. Pozdro