Strona 2 z 3

dziwne przerywanie silnika!!!

: śr mar 26, 2008 4:50 pm
autor: MARCIN
witam ja mam ten sam problem z strzelaniem i szarpaniem autka,ale ja mam gdzies nieszczelnosc wydechu przy silniku,tylko jeszcze nie wiem gdzie!!!!!!!!!!!! wali spalinami z pod maski i to moze byc powodem nie rowniej pracy silnika. zalamka

: śr mar 26, 2008 5:41 pm
autor: wsk
Własnie wrociłem byłem sie przejechac ponad 100 kilometrow i zaobserwowałem ze problem sie nasila znaczy sie wczesniej jak dawałem do dechy to sie tak działo a teraz juz nawet do dechy nie musze dac i juz szarpie strzela:(:(:(:(.

: śr mar 26, 2008 8:38 pm
autor: ZibiUT
Sprawdz BOVa. Masz chyba odemnie i nie powinno być problemów ale moze coś się z nim stało. Zobacz czy przypadkiem nie puszcza cały czas choć pewnie było by słychać.

: czw mar 27, 2008 10:10 pm
autor: skadubek
Dziś zauważyłem dziwny przypadek....spieszyłem sie wyjechałem zrobiłem z 10km zatankowałem i musiałem przycisnąć odziwo PGT nic nie przerwało a ciągnęło naprwade dobrze (był jeszcze nie dogrzany pewno ssanie chodziło i kurde o co tam chodzi :roll: )

: pt mar 28, 2008 2:25 am
autor: ziuzio
wsk pisze:Zaś czegos nie kumam. Znaczy tak czyli opcja injection steróje tylko 5 wtryskiem??? Czy jak kupie wieksze wtryski to moge sterowac nimi przez smt??? A to co piszesz do zabawy komórkami to w analog map??? Bo w injection to ja tam mam w tym zakresie obrotów same zera. Aha i jeszcze jedno pytanko bo ja sie chce pozbyc przepływki, jak bym sie jej pozbyl to uda sie to wyeliminowac??? Tylko jedna przeszkoda nie moge znalesc info na temat czujnika temp powietrza (jaki to ma byc czujnik) taki jaki jest orginalnie w przeplywce bo go cza zostawic. Moze zle wystrojony ale ja nic nie zmieniałem w mapach a wczesniej tego nie bylo.
Mapa 'inejction' steruje tylko piątym wtryskiem.
Większe wtryski sterowane będą mapą 'analog' jeśli wepniesz je zamiast seryjnych:).
W 'injection' masz w większości zera, bo seryjne wtryski starczają do pewnego doładowania, gdy już ich brakuje, to wspomaga je piąty.
Przy przejściu na MAPa nie wyeliminujesz problemu przerywania-niestety jest za mała rozdzielczość map z komórkami, gdyby SMT miało funkcję interpolacji między komórkami, to może byłoby to mniej odczuwalne.
Czujnik w przepływce to zwykły termiczny czujnik temperatury, ~2 kOhm.

: pt mar 28, 2008 7:35 am
autor: wsk
No took to juz zrozumiłem. Ale tak jak kupie wtryski i one beda sterowane z analogmap to czym bede zmieniał sygnał z przpływki/MAP-a??? Czyli z tego wychodzi albo sterownie wtryskami albo przepływka/MAP-em??? Ale dalej nie rozumiem czemu w czesniej to nie wystepowało, bo teraz to jest tak odczuwalne ze sie jezdzic nie da normalnie.

: pt mar 28, 2008 9:00 am
autor: Lui
można sterować jednym i drugim jednocześnie

: pt mar 28, 2008 3:18 pm
autor: wsk
Uzasadnij :D

: pt mar 28, 2008 8:06 pm
autor: ziuzio
wsk pisze:Uzasadnij :D
Czas wtrysku nie jest bezpośrednio zmieniany przez świnię, robi to ona oszukując sygnał z przepływki idący do ecu(i tak jest podpięta u Ciebie świnia), więc jeśli się pozbędziesz przepływki to na 'analog in' w świni podajesz sygnał z MAPSensora, zaś 'analog out' wpuszczasz do ecu, który nawet nie wie, że mu ktoś zakosił przepływkę(jeśli wpiąleś coś za czujnik temperatury w dolocie:).
W Twoim przypadku wystarczy, jeśli zamontujesz jakiś czujnik temp. oraz zamiast sygnału z przepływki wepniesz sygnał z MAPSensora do wejścia 'analog in' w świni.
Wszystkie sygnały są u Ciebie podprowadzone do ecu i świni, które są na prawym przednim nadkolu przy nogach pasażera, wystarczy przeciąć jeden kabel oraz zmostkować rozcięcie z drugim i masz gotowe-potem tylko wrzucić jakiś termistorek w dolot i wystroić już bez przepływki(tak jak opisane w linku:)).

: sob mar 29, 2008 11:02 am
autor: wsk
:D :D :D Ziuzio wielki dzięki za udostępnienie twej wiedzy :D :D :D . Ale kolejne pytanie MAPSensor jest w Microplex-ie do jakiego cisnienia doładowania on wystarczy??? Który to kabelek z sygnałem z MAP-a (kolor , nr pinu w ecu, mikropex-ie)???

: sob mar 29, 2008 5:42 pm
autor: ziuzio
W pierwszej kolejności przeanalizuj ten wątek:
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=683

Pin 23 w Microplexie to MAPSensor(seryjnie jest wolny), u Ciebie już jest pociągnięty do świni i jest wpięty do pinu AMP Input w SMT.
MAPSensor z Micro starcza do wystojenia do około 1.2~1.5 bara, jeśli dobrze się zestopniuje podziałkę Deflection.

: sob mar 29, 2008 10:40 pm
autor: wsk
Ale jestem tepy :D. Czytałem ten temat a jakoś mi to nie utkwiło w głowie. Deflection mam ustawione 15%- 87%. Kupiłem termistor 2,2kOhm bo nie było 2kOhm bedzie pasowac???

Obrazek

A i ten kabel od micro pin 23 mam go zostawic jako obciazenie i podłaczyc jeszcze zamiast przeplywki tak??? Czyli MAP bedzie działał jako obciżenie silnika i Analogmap naraz???

: ndz mar 30, 2008 11:11 am
autor: Ósmy
Ja też może podepne sie pod ten temat... Hmm wypiąłem ten zawor ktory steruje cisnieniem (pierburg) ...i... turbo niby po regeneracji ładuje mi do 1/4 skali a poprzednio bilo 0,8 i szarpalo. Obecnie chyba nie szapie.. czyzby słaba pompa paliwa... hmm jezeli ktos by mial chwile to prosze o sprawdzenie jak to u was sie zachowuje po odpieciu przewodow elektrycznych do pierburga w PGT. Dzieki

: pn mar 31, 2008 12:35 am
autor: ziuzio
wsk pisze:Ale jestem tepy :D. Czytałem ten temat a jakoś mi to nie utkwiło w głowie. Deflection mam ustawione 15%- 87%. Kupiłem termistor 2,2kOhm bo nie było 2kOhm bedzie pasowac???

Obrazek

A i ten kabel od micro pin 23 mam go zostawic jako obciazenie i podłaczyc jeszcze zamiast przeplywki tak??? Czyli MAP bedzie działał jako obciżenie silnika i Analogmap naraz???
2.2kOhm może być ewentualnie. Ważne aby był typu NTC, ale takich jest większość i taki zapewne zakupiłeś:).
Tak, oprócz obciążenia MAPSensor będzie dawał Ci 'Analog in'.

: pn mar 31, 2008 12:46 am
autor: wsk
No to spoko :D. Dzis smigłem se tez troszeczke dalej i jechałem sobie spokojnie w stylu dziadek 80 lat całą droge i wszystko ok. W pewnym momencie dałem do dechy a tu co sie okazuje wskaznik turbo nie poszedl wyzej niz 0,6 na kazdym biegu, a autko smigało wcześniej na 0,9. Cały czas jak dam gazu ponad połowe AFR jest około 10 także bogato. Wygląda to na nieszczelność dolotu nie??? Ale juz sprawdzałem i niby jest ok. Jutro jeszcze raz to rozbiore i posprawdzam porządnie. Jak zacznie śmigać jak na poczatku to dopiero wezme sie za MAF>MAP.