Strona 2 z 3
: czw wrz 06, 2007 10:50 pm
autor: ziuzio
paullo pisze:silnik seria, założyłem tylko gerrett t25 z nissana sx200,MCB i zawór upustowy ale nawet jak zdejme wężyk z zaworka który steruje ciśnieniem turbo to jest bez zmian 1 bar i koniec
Muszla wydechowa nie była popękana?
Może nieszczelności przed dmuchawką(na wydechu) jeszcze?
Może nieszczelności w dolocie?
Jeśli to ok i spaliny same sobie nie otwierają WG(np. gdy jest za luźno naciągnięty aktuator WG) to trzeba się pobawić zapłonem i paliwem:).
: pt wrz 07, 2007 6:04 pm
autor: Lui
paliwo ok, afr pod obiążeniem ładnie ok 12,5 nie wyżej
żeliwo pewnie jest dobre bo z regeneracji i zawsze wymieniają jak popękane, nieszczelności nie słychać, ale to nie powinno robić takiej różnicy u mnie na pęknietej flanszy wydechowej dawało 1,5 bara w starym 1.3
zostaje właśnie ten zapłon
przy wyższych obrotach świeci się też kontrolka wtrysku.... może czujnik stukowego nawala czy coś, to też chyba jakaś podpowiedź?
: wt wrz 11, 2007 7:52 pm
autor: paullo
mam pytanie, pod tą plastikową pokrywką mieści się taki bączek i jest tam podpięta jakaś wtyczka, z tego co mi wiadomo to jest to coś od sterowania ciśnieniem turbo. Wchodzą tam chyba trzy przewodziki albo ciśnieniowe albo podciśnieniowe.
Mam pytanie, czy jak ja mam to poodłanczane to czy może to spwodować spodek bicia turbo i czy ten czujnik może też odpowiadać za przestawianie zapłonu tzn. , że jak jade bez szaleństw to zapłon jest inny a jak wciśne gazu i ciśnienie rośnie to czy ten czujnik przestawia zapłon.
Ja jak już kupiłem pgt to nie były do tego czujnika żadne przewody podłączone i tak jeżdże nadal.
może dlatego turbo niechce bić bo ten czujnik nie działa i zapłon jest przestawiony?

jek te przewody mają być podłączone?
: wt wrz 11, 2007 8:20 pm
autor: paullo
gdzie ma być podłączony przewód 1, 2, i 3?
prosze poóżcie
: wt wrz 11, 2007 10:13 pm
autor: Lui
to nie jest czujnik tylko zawór
podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia
niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG
: śr wrz 12, 2007 7:53 am
autor: rosssssa
Lui pisze:to nie jest czujnik tylko zawór
podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia
niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG
jesteś w błędzie
U mnie jak się to odczepi to łąduje tylko 0,5bara.
Zaraz znajde schemat tego podłączenia
: śr wrz 12, 2007 8:02 am
autor: rosssssa
chyba wszystko widać

: śr wrz 12, 2007 5:07 pm
autor: Lui
rosssssa pisze:Lui pisze:to nie jest czujnik tylko zawór
podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia
niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG
jesteś w błędzie
U mnie jak się to odczepi to łąduje tylko 0,5bara.
Zaraz znajde schemat tego podłączenia
no to chyba że na orginalnym turbo tak jest, ale jak Paweł mówił że na zablokowanym mechanicznie WG nie jest lepiej to lepiej nie będzie, chyba że źle zablokował

: śr wrz 12, 2007 7:26 pm
autor: paullo
dzieki chłopaki, podłączyłem te przewody jak na schemacie, ale turbo niestety nadal nie chce bić więcej niż 0.9 bara nawet na ściągniętym WG
podejrzewam , że tak jak mi lui mówił to chyba jakiś czujnik przestawia zapłon i dlatego nie ma na tyle spalin, żeby turbawka się wkręcała wyżej
turbo bardzo powoli nabija te 0.9 bara
: śr wrz 12, 2007 10:12 pm
autor: DeviL
Bylo wiele przypadkow gdzie mbc/ebc pomagalo w szybszym ladowaniu

: czw wrz 13, 2007 9:29 am
autor: rosssssa
wiesz co problemem może być też mapsensor ukryty w kompie.
Jak mi padał właśnie tak było że nie ładował jak należy
: czw wrz 13, 2007 7:23 pm
autor: paullo
mam założone mbc
rosssssa, gdzie jest ten mapsensor i do czego służy, przy kompie tak?
wiem tylko tyle, że komp jest gdzieś pod kokpitem z prawej strony od pasażera, jak najlepiej dostać się do niego?
aha mam jeszcze jedno pytanie, do środkowej przelotki między silnikiem i kabiną wchodzi jakiś przewód ciśnieniowy, odczego on jest?
: czw wrz 13, 2007 7:24 pm
autor: paullo
sorki za tak dla was banalne pytania ale nie mam garażu, i bawie się jak moge pod blokiem
: czw wrz 13, 2007 9:48 pm
autor: Lui
do mapsensora właśnie, mapsensor jest wlutowany na płytce w komputerze
: pt wrz 14, 2007 8:04 am
autor: rosssssa
a komputer znajduje sie pod tymi plastikami.
Żeby się do niego dobrać musisz wymontować wycieraczki
