Strona 2 z 2
: wt sty 02, 2007 2:54 pm
autor: Sil
colin pisze:klimczok3 pisze:miałem to samo w moim PGT.Gdzieś napewno masz nieszczelny dolot. U mnie był to zawór za przepływką i dlatego jej niee oszukiwało!!! Założyłem bova i wszystko jest ok. Uszkodzona była przepona(dziurawa) i brał powietrze tamtędy jak tylko chciał
No wlasnie - jak dziura JEST PRZED SPREZARKA, to wtedy sie robi ubogo!
Jakoś nie wpadłem na to

Kolejna rzecz do sprawdzenia... ale dziwne by to było, by dawało się to odczuć zawsze tak samo wyraźnie przy tym samym doładowaniu :-/
Bo nie jest raczej możliwe, żeby chodziło o świece? Mogłoby by być tak, że któraś świeca jest stara i przy większym ciśnieniu zdmuchuje mi iskre... Tylko wtedy miałbym czarny dym za samochodem, a nie mam...
Lub jeszcze inna koncepcja: Była spora dziura za turbo (ładowało do 1/4 skali i szybko spadało) - może ktoś w zakresie szybkiej naprawy przeregulował przepływomierz tą śruba, co ona tam ponoć jest? I może wystarczy dokręcić ją teraz?
Może tak być? [Jeśli owszem, podpowiedzcie, gdzie dokładnie jej szukać]
Mi widzi się niestety, że to jednak pompa paliwa, ale chce sprawdzić wszystko przed tym

Więc powiedzcie jak i czym sprawdzić ciśnienie paliwa?
: wt sty 02, 2007 4:02 pm
autor: ZibiUT
Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
: wt sty 02, 2007 7:56 pm
autor: colin
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto
A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
: wt sty 02, 2007 8:38 pm
autor: Sil
colin pisze:Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto
A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie
Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a

]
Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.
: wt sty 02, 2007 8:48 pm
autor: Lui
ja mam manometr podpięty elegancko przy filtrze paliwa
w filtr jest wkręcona dłuższa śruba która umożliwia zamontowanie dwóch oczek, na jednym oczku jest właśnie manometr
: wt sty 02, 2007 11:26 pm
autor: colin
Sil pisze:colin pisze:Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto
A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie
Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a

]
Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.
Po pierwsze manometr do 5 albo 6 bar bo 4 moze byc zamalo przy overbooscie. Po drugie DV moze byc do dupy, bo puszcza sprezone powietrze z za sprezarki przed nia a jak robi to kiedy nie powinien to wtedy doladowania niewidu. Ale jak tak robi to nie mialbys strzelania i takich akcji - musialby walic w atmosfere.
: wt sty 02, 2007 11:31 pm
autor: Lui
wywal tego DV, jazda bez niego jest imo zdrowsza niż jazda z uszkodzonym, w obu przypadkach i tak nie działa a jak jest dziura to nie jest to dobre....
: sob sty 27, 2007 8:16 am
autor: Sil
DV wywalony siedzi elektrozawór o fi 12...
Sprawdziłem dolot i dziur nie znalazłem (mogłem nie zauważyć...).
Objawy dokładniej:
Im mniej paliwa tym gorzej.
W okolicach rezerwy przerywa, przy jakimkolwiek prawie doładowaniu...
Kiedy jest około pół baku - jak doładuje ponad pół skali (u mnie skala kończy się na 1,6b) to zaczyna przerywać - klasycznie przerywać: rzuca nim, strrzela, ogólnie brzydko.
Więc takie pytanie na test pompki: ile w PGT po załączeniu zapłonu zajmuje pompie naładowanie układu? Po ilu sekundach się wyłącza? MOzę mi z tego wyjdzie, że nie wyrabia pompa...
: sob sty 27, 2007 9:59 am
autor: ziuzio
Sprawdź ciśnienie paliwa, sprawdź też ile naleje paliwa w ciągu 1 minuty do jakiegoś naczynka i wtedy wszystko będzie jasne:).
Sprawdź też czy pompa dobrze zasysa, może coś przytkane/ przerdzewiałe na drodze zasysania pompy(stąd ten objaw przy mniejszej ilości paliwa w zbiorniku bardziej się uwidacznia:)).
: sob sty 27, 2007 1:33 pm
autor: Sil
Thx.
Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...
Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?
I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/
I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody...

: ndz sty 28, 2007 7:08 am
autor: colin
Sil pisze:Thx.
Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...
Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?
I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/
I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody...

Pomiar wydajnosci pompy radze robic na odplywie z szyny paliwowej - pozwoli to sprawdzic przeplyw przy cisnieniu paliwa na jakim ustawiony jest regulator. Zwykle pompy jak padaja, to na malych cisnieniach pracuja jeszcze wmiare dobrze, ale przy wyzszych zaczynaja sie problemy.