Strona 2 z 2

: wt sty 02, 2007 2:54 pm
autor: Sil
colin pisze:
klimczok3 pisze:miałem to samo w moim PGT.Gdzieś napewno masz nieszczelny dolot. U mnie był to zawór za przepływką i dlatego jej niee oszukiwało!!! Założyłem bova i wszystko jest ok. Uszkodzona była przepona(dziurawa) i brał powietrze tamtędy jak tylko chciał
No wlasnie - jak dziura JEST PRZED SPREZARKA, to wtedy sie robi ubogo!
Jakoś nie wpadłem na to :)
Kolejna rzecz do sprawdzenia... ale dziwne by to było, by dawało się to odczuć zawsze tak samo wyraźnie przy tym samym doładowaniu :-/

Bo nie jest raczej możliwe, żeby chodziło o świece? Mogłoby by być tak, że któraś świeca jest stara i przy większym ciśnieniu zdmuchuje mi iskre... Tylko wtedy miałbym czarny dym za samochodem, a nie mam...

Lub jeszcze inna koncepcja: Była spora dziura za turbo (ładowało do 1/4 skali i szybko spadało) - może ktoś w zakresie szybkiej naprawy przeregulował przepływomierz tą śruba, co ona tam ponoć jest? I może wystarczy dokręcić ją teraz?
Może tak być? [Jeśli owszem, podpowiedzcie, gdzie dokładnie jej szukać]

Mi widzi się niestety, że to jednak pompa paliwa, ale chce sprawdzić wszystko przed tym :)
Więc powiedzcie jak i czym sprawdzić ciśnienie paliwa?

: wt sty 02, 2007 4:02 pm
autor: ZibiUT
Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.

: wt sty 02, 2007 7:56 pm
autor: colin
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.

: wt sty 02, 2007 8:38 pm
autor: Sil
colin pisze:
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie :)

Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a ;)]


Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.

: wt sty 02, 2007 8:48 pm
autor: Lui
ja mam manometr podpięty elegancko przy filtrze paliwa

w filtr jest wkręcona dłuższa śruba która umożliwia zamontowanie dwóch oczek, na jednym oczku jest właśnie manometr

: wt sty 02, 2007 11:26 pm
autor: colin
Sil pisze:
colin pisze:
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie :)

Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a ;)]


Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.
Po pierwsze manometr do 5 albo 6 bar bo 4 moze byc zamalo przy overbooscie. Po drugie DV moze byc do dupy, bo puszcza sprezone powietrze z za sprezarki przed nia a jak robi to kiedy nie powinien to wtedy doladowania niewidu. Ale jak tak robi to nie mialbys strzelania i takich akcji - musialby walic w atmosfere.

: wt sty 02, 2007 11:31 pm
autor: Lui
wywal tego DV, jazda bez niego jest imo zdrowsza niż jazda z uszkodzonym, w obu przypadkach i tak nie działa a jak jest dziura to nie jest to dobre....

: sob sty 27, 2007 8:16 am
autor: Sil
DV wywalony siedzi elektrozawór o fi 12...
Sprawdziłem dolot i dziur nie znalazłem (mogłem nie zauważyć...).

Objawy dokładniej:
Im mniej paliwa tym gorzej.
W okolicach rezerwy przerywa, przy jakimkolwiek prawie doładowaniu...
Kiedy jest około pół baku - jak doładuje ponad pół skali (u mnie skala kończy się na 1,6b) to zaczyna przerywać - klasycznie przerywać: rzuca nim, strrzela, ogólnie brzydko.

Więc takie pytanie na test pompki: ile w PGT po załączeniu zapłonu zajmuje pompie naładowanie układu? Po ilu sekundach się wyłącza? MOzę mi z tego wyjdzie, że nie wyrabia pompa...

: sob sty 27, 2007 9:59 am
autor: ziuzio
Sprawdź ciśnienie paliwa, sprawdź też ile naleje paliwa w ciągu 1 minuty do jakiegoś naczynka i wtedy wszystko będzie jasne:).
Sprawdź też czy pompa dobrze zasysa, może coś przytkane/ przerdzewiałe na drodze zasysania pompy(stąd ten objaw przy mniejszej ilości paliwa w zbiorniku bardziej się uwidacznia:)).

: sob sty 27, 2007 1:33 pm
autor: Sil
Thx.

Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...

Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?

I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/


I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody... :)

: ndz sty 28, 2007 7:08 am
autor: colin
Sil pisze:Thx.

Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...

Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?

I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/


I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody... :)
Pomiar wydajnosci pompy radze robic na odplywie z szyny paliwowej - pozwoli to sprawdzic przeplyw przy cisnieniu paliwa na jakim ustawiony jest regulator. Zwykle pompy jak padaja, to na malych cisnieniach pracuja jeszcze wmiare dobrze, ale przy wyzszych zaczynaja sie problemy.