Tasma termozolacyjna

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Tasma termozolacyjna

Post autor: punto 1.6 »

Pany naszła mnie myśl o owinięciu taśmą termoizolacyjną rury dolotowej do przepustnicy :cisza: .

Czemu chce to zrobić . IC po stronie wyjścia jest zimny a rura co łączy IC z przepustnicą jest gorąca :? (wydaje mi się ze jest grzana przez chłodnice wody).

Zastanawiam się czy taki patent by coś poprawił . A przy okazji owinięty został by kolektor wydechowy i DP.

Wczoraj wieczorem upalałem maszynę temp na zewnątrz jakieś 10c , po otwarciu maski normalnie rura dolotowa zimna :D (maszyna odpycha się znacznie lepiej) . A kolektor dolotowy normalnie lekko cieplutki może miał z 40-50c .
A w gorące dni przy w miarę spokojniej jeździe :mrgreen: kolektora ssącego nie idzie dotknąć tak parzy w łapy .Jest to zapewne spowodowane pracującym wentylatorem chłodnicy.
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Tasma termozolacyjna

Post autor: turbomaniak »

Nic nie poprawi, przy takim przeplywie jaki ma silnik nie ma znaczenia
Awatar użytkownika
punto 1.6
Zaawansowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: pt lip 16, 2010 8:37 pm
Miejscowość: Przemyśl
Auto: Inne

Re: Tasma termozolacyjna

Post autor: punto 1.6 »

Dzięki za info o tym nie Pomyślałem :(.
Czyli szybki przepływ duzej masy powietrza wewnątrz rury nie jest w stanie odebrać ciepła ze ścianek w tak krótkim czasie.

Czyli ogólnie pisząc szukam dziury w całym :) .

Pozdrawiam
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
ODPOWIEDZ