Podniesienie mocy PGT?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Roki_21
Obserwator
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 08, 2015 9:47 am
Miejscowość: Dark Side
Auto: Punto GT

Podniesienie mocy PGT?

Post autor: Roki_21 »

Witam wszystkich forumowiczów. Od zeszłego tygodnia jestem właścicielem najwolniejszego Punta Gt w tej części galaktyki :) Auto zostało zakupione z uszkodzoną turbiną, jest prawie seryjne i takie miało pozostać w momencie zakupu. Natomiast z racji długiego weekendu, nadmiaru wolnego czasu i głupich pomysłów naszła mnie refleksja że skoro i tak muszę wydać kilkaset złotych na regeneracje oryginalnej turbiny to może jednak wstawić tam coś z odrobinę większym temperamentem stąd ten post. Wszelkich napraw w swoich samochodach nawet tych poważnych dokonuje raczej sam (może poza elektryką) więc jakieś delikatne pojęcie o mechanice mam, natomiast kwestia modyfikacji to dla mnie jeszcze nieznany teren :)

Przeglądając forum widzę że większość waszych samochodów jest trochę dłubnięta więc jeśli ktoś znalazłby odrobinę czasu to byłbym wdzięczny gdyby napisał "zielonemu" od czego zacząć? co oprócz turbo i intercoolera będzie mi potrzebne? :) co trzeba będzie przerobić? Póki co doczytałem się że najmniej pracochłonne jest wstawienie t25.

Z racji trwającego z bratem projektu remontu i swapa jakiegoś serducha do borewicza budżet mam trochę okrojony więc na chwilę obecną nie interesuję mnie kolejny "gruby" projekt i 250 kucy pod machą. Tak jak pisałem wcześniej gdyby nie uszkodzone turbo to raczej bym szybko nie myślał o jakichś modyfikacjach (zresztą dalej rozważam regeneracje oryginału) więc przyrost mocy rzędu 30KM mnie satysfakcjonuje ;)
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Podniesienie mocy PGT?

Post autor: chemmist »

cześć!
pochwal się którego gieteka kupiłeś :)
co do dłubania, imo T25 to mała pipka, lepiej wstaw T28 do tego ic, pompa, wtryski i wysteruj świnką. Imo najprostsza i najtańsza metoda.
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
Roki_21
Obserwator
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 08, 2015 9:47 am
Miejscowość: Dark Side
Auto: Punto GT

Re: Podniesienie mocy PGT?

Post autor: Roki_21 »

Na chwilę obecną nie ma się specjalnie czym chwalić, gietek ani nie jeździ ani nie wygląda (spłowiał lakier i z czerwonego zrobił się różowy)

Wczoraj zabrałem się za wyjęcie turbiny i już na samym początku przygody z punto zaskoczenie, oryginalne IHI magicznie zamieniło się w Garretta o oznaczeniu TAO304 465384-1 :) Z tego co znalazłem na necie to takie cudo było montowane w VW 1.6D. Nada się to do czegoś czy na szmelc? Pytam o model turbiny pod kątem sensu montażu w puncie bo stan kwalifikuje ją tak czy tak do regeneracji (luzy poprzeczne i wzdłużne)

A wracając do tego co napisałeś, rozumiem że pompa i wtryski bez większego znaczenia z czego byle o odpowiednio większej wydajności? Widziałem że w kilku projektach ludzie montowali wtryskiwacze z fiata coupe albo z saba 2.0
Natomiast jak wygląda sprawa tego wysterowania? Jak już pisałem jestem zielony w elektryce i w modach (musiałem najpierw poszukać na necie co miałeś na myśli mówiąc o wysterowaniu "świnką" :) ) Czy potrzebuje do tego jakiegoś speca, hamowni i wiadra siana? Czy działa to na zasadzie jak Power Commander dla motocykli (takim ustrojstwem się kiedyś bawiłem), że przy pomocy laptopa metodą prób i błędów można pobawić się w poprawę parametrów bez większego ryzyka uszkodzenia czegoś?
oki
Obserwator
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 03, 2015 9:03 pm
Miejscowość: Warszawa
Auto: Uno 1.4T

Re: Podniesienie mocy PGT?

Post autor: oki »

Dołączę się do tematu.
Pytanie jako że przy silniku mamy zmienioną turbinę i IC na większe przy teście bez podpiętego WG udało nam się dmuchnąć powyżej 2 Bar stabilnie (wskaźnik wyskalowany do 2 Bar a wskazówka poszła i tak dalej ok 2,5)
Nasuwają się dwa pytania.
1. Tak na początek do ilu można bezpiecznie podnieść moc doładowania oczywiście zachowując odpowiedni stosunek powietrze paliwo w seryjnym PGT bez zmiany softu?
2. Przyszłościowo to jaką moc KM wytrzymują fabryczne graty w przypadku dołożenia świnki, bo żal nie wykorzystać potencjału?
Auto ma być eksploatowane w codziennej jeździe więc bez szaleństw.
Keller
Obserwator
Posty: 19
Rejestracja: śr gru 19, 2012 12:05 pm
Miejscowość: Wrocław/Domaszowice
Auto: Punto GT

Re: Podniesienie mocy PGT?

Post autor: Keller »

Witam
ponad 2 bary ?? lol uważaj na korbe, chyba ze 2 bary licząc od -0,8bara :P
Powiem tak ogólnie doładowanie 1bar jest w miarę bezpieczne, z tego co widać po wielu użytkownikach podkręcanie do 1,2-1,3 też jest jeszcze znośne i nie wymaga ingerencji w silnik ale można wymienić wtryski co by mu więcej polać.
Na swoim przykładzie bez robienia softu mam takie mody
-Garrett T28 1,2bar
-większy IC
-wtryski z Golf4 GTI 1.8l (289ccm) lub volvo V70 turbo 2.3l (315ccm)
-przelot 2,25"
-wałek road catcama o tylko nieco większych czasach i wzniosach
-pompka paliwa walbro 255
3 lata tak śmigałem nigdy nie miałem problemu jeśli chodzi o silnik, nic nie stuka nie puka , żadnego dymku nie puszcza daje rady. Na jesień planuje jednak zakup DET3 i posprawdzać jak to wygląda na ekranie.
Pozdro
ODPOWIEDZ