BOV

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

BOV

Post autor: marcin77 »

mój montaż
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jak wyregulować i czy dobrze podłączone mam :?:
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

dobrze :)

jak to jest zwykły jednotłoczkowy regulowany jakąś śrubką to odkręć na najbardziej miękki, jak się będzie otwierał na wolnych to skręcaj tak aż się zamknie.

Jak już się zamknie (+ jeszcze troche) lub będzie zamknięty na najmiększym ustawieniu to zostają jazdy testowe.

no i tu to już nie wiem jakie jest minimalne ciśnienie (różnica ciśnień :) ) żeby bov musiał się otwierać.

jak będzie za miękki to będzie upuszczał za dużo i już przy niskim doładowaniu, jak za twardy to dopiero przy wysokim doładowaniu się otworzy ( mam na myśli zamknięcie przepustnicy przy dużym doładowaniu of korz)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

śrubki nie ma, z jednej strony jest duża nakrętka i być może to jest to, lepiej jak później otwiera się :?:

wygląda tak,
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2006 3:28 pm przez marcin77, łącznie zmieniany 1 raz.
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

może i dla osiągów lepiej, ale nie wiem jaki powinein być kompromis pomiędzy osiągami a trwałością turbiny, bo jak będzie upuszczał pnp powyżej 0,4 to do 0,4 będzie chyba turbo po dupie dostawać ...

tak mi się wydaje,

wie ktoś jak to właśnie ma być???
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Po mieście najlepsza regulacja to upuszczanie na granicy doładowania(chyba że ktoś po mieście daje cały czas na pełnym ogniu to wtedy ustawienie do ostrej jazdy:)), do ostrej jazdy na osiągi lepiej jak puszcza tylko 0.1~0.2 bar poniżej stosowanego doładowania(np. gdy dmuchamy 1 bar, to fajnie jak puszcza tylko do 0.8~0.9bar, najlepiej sprawdzić na jakimś g-techu kiedy będziemy mieć najlepszy czas).
Są też teorie, że na 1/4 to najlepiej bov'a odłączać:)
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Jestem po montazu, na poczatku nic nie kombinowalem z ta rura, zamontowalem na seryjny kruciec. Auto normalnie odpalilo, przejechalem kawalek, ale bov prawie nie upuszczal powietrza. Poniewaz zawor jest bez regulacji trzeba bylo przerobic w.w. rure :P Pozbylem sie zwezenia, dodatkowo rozwiercajac rurke w srodku (jest tam jeszcze jedno zwezenie). Po skreceniu okazalo sie ze bov zaczal dzialac. Upuszcza, nie wiem nawet czy nie za duzo - wyraznie go slychac. Na wolnych pracuje ok. Mam nadzieje ze turbina bedzie miec lzejszy zywot, no i FUN jest - mala rzecz a cieszy... pssssst :wink: :P

PS: rozpedzajac sie z gazem w podlodze, po zmienie kolejnego biegu i ponownym wcisnieciu gazu do deski auto sie chwile zastanawia (tak samo bylo wczesniej) - moze zmieniam za wolno biegi :? Byc moze to wina AFR. Ciekawe czy cos sie poprawi po montarzu MBC :roll:
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

u mnie niestety skrzynia biegów ine wyrabia (wyprztykane 2 i 3 ) i nawet nie mam co marzyć o szybkiej zmianie biegów, teraz ciężko testować zima, zima....
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

u mnie wyglada to mniej wiecej tak (sorry za cienkie fotki)

Obrazek
Obrazek
Bylo UT, jest Bravo GT.
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

kolega lubi dobre rzeczy SAMCO :twisted:
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ile taka łączka samco koszyuje, potrzebowałbym taką jedą bo gruba czarna przy bovie strasznie szpeci wygląd pod maską :wink:


no i czekamy na filmik z dźwiękiem :D
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Lui pisze:ile taka łączka samco koszyuje, potrzebowałbym taką jedą bo gruba czarna przy bovie strasznie szpeci wygląd pod maską :wink:
30 zl za caly kawalek, ja mam polowke i jest idalnie :)
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85175036
Bylo UT, jest Bravo GT.
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Ja mam Punto GT
I też musze założyć BOVa tylko nie wiem w którym miejscu :oops: :oops:
Bo z tego co widze na fotkach to wy zakładacie na rurce która u mnie idzie do silniczka krokowego, a jego chyba nie moge się pozbyć bo samochód będzie miał mocno nie równe obroty
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Mozesz zrobic trójnik na tej rurce idacej do krokowego i tam wpiać się z BOVem. Ewentualnie nich koledzy z PUnto GT co mają BOVy sie wypowiedza.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Na pewno masz gdzieś DV, więc znajdź, następnie przewód do niego, przewód ten zdejmij z rury dolotowej i tam załóż BOVa:).
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

ziuzio pisze:Na pewno masz gdzieś DV, więc znajdź, następnie przewód do niego, przewód ten zdejmij z rury dolotowej i tam załóż BOVa:).
czy moge prosić troszke jasniej :)
Co to jest DV i jak to wyląda :oops:
ODPOWIEDZ