Witajcie
Nie wiem czy ktoś wcześniej podejmował się takiego tematu, dlatego ze względu na to, iż postanowiłem zmienić w moim UT układ hamulcowy właśnie na kompletny z PGT potrzebuje wskazówek
Pozbyłem się przedniego zestawu z UT w skład którego wchodziły tarcze wentylowane 240mm do tego zdemontowałem pompę z serwem, w odstawkę poszły również bębny na tylnej belce.
Zakupiłem narazie kompletny tył z Punto GT :
Po wstępnych przymiarkach na pewno nie pasują adaptery mocujące belkę z tarczami kotwicznymi oraz jarzmami a co za tym idzie zacisków...
I tu pierwsze moje pytanie czy ktoś bawił się może w dorabianie adapteru?? Jeśli tak to pod tarczę kotwiczną z PGT?? czy może z Seicento(które na przedzie ma 240mm)??
Następne pytanie: w pgt mamy 2 niezależne linki co widac na fotce moim zdaniem może to zdecydowanie polepszyć ręczny przeszczep rozwiązania z pgt??
I kolejne pytanie może nie bawic się w linki tylko zrobic hamulec hydrauliczny na tyle z sekcją aby normalnie hamowały wszystkie koła przy wciskaniu hamulca nożnego i blokowało tył przy zaciągnięciu ręcznego.(uprzedzam odpowiedzi -> Przegląd to nie problem to jest Polska )
Kolejna dzisiejsza przymiarka uświadomiła mi że serwo pompy hamulcowej z PGT jest zdecydowanie większe niż to z UT co wymusi zmianę zbiorniczka wyrównawczego ponieważ zwyczajnie się nie zmieści...
Od jakiego modelu można zastosować jakiś zastępczy zbiorniczek??
Ponadto śruby mocujące pompę które przykręca się w kabinie do stelaża od pedałów są znacznie krótsze w pompie z PGT niż te z UT co za tym idzie będzie problem z zakręceniem stelaża a jakby tego nie było mało trzpień pompy hamulcowej od PGT jest dłuższy niż ten z UT...
Pompa pgt
Pompa UT
Podejmował może ktoś rozwiązanie tego problemu??
Będę wdzięczny za pomoc i wsparcie tego przedsięwzięcia
Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
- gajos3
- Aktywny użytkownik
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
- Miejscowość: Bielsk Podlaski
- Auto: Inne
- Kontakt:
Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
Są nawet chyba na forum gotowe flansze które wrzucał chyba Zibi, właśnie pod zaciski pod tarcze 240mm.
Co do dwóch linek od ręcznego ja bym się nie bawił, zostawiłbym oryginał, jeśli zaciski są w dobrym stanie to ręczny jest żyleta. Jeśli miałbyś taką "zachciankę" to do tego możesz dodatkowo dostawić hydrauliczny, nie chodzi już nawet o przegląd, ale o bezpieczeństwo, bo w razie złapania nieszczelności, zawsze zostaje Ci mechaniczny ręczny na linkę.
Co do samej pompy i serwa, to zawsze możesz przesunąć zbiorniczek do przodu o jedną dziurkę, tak aby był zamocowany tylko na jednej śrubie, mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi?
W serwie bez problemu skrócisz trzpień, ja u siebie w serwie z Bravo I skracałem i wszystko hula jak należy. Musisz tylko pamiętać, że w Uno końcówka trzpienia jest wygięta ku dołowy, przy skracaniu najlepiej przyspawać na nowo pod kątem w dół, żeby wszystko było cacy. Co do długości śrub do serwa to dziwna sprawa, ja jak wkładałem od Bravo, to miały długość jak ori od Uno.
Ewentualnie jeśli średnica serwa i pompy w PGT jest taka sama jak w Bravo, to możesz pójść w stronę Bravo, bo tam wystarczy tylko skrócić trzpień, reszta elegancko pasuje. Średnica pompy to 22,2mm, średnicy serwa nie pamiętam, ale chyba 8".
Co do dwóch linek od ręcznego ja bym się nie bawił, zostawiłbym oryginał, jeśli zaciski są w dobrym stanie to ręczny jest żyleta. Jeśli miałbyś taką "zachciankę" to do tego możesz dodatkowo dostawić hydrauliczny, nie chodzi już nawet o przegląd, ale o bezpieczeństwo, bo w razie złapania nieszczelności, zawsze zostaje Ci mechaniczny ręczny na linkę.
Co do samej pompy i serwa, to zawsze możesz przesunąć zbiorniczek do przodu o jedną dziurkę, tak aby był zamocowany tylko na jednej śrubie, mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi?
W serwie bez problemu skrócisz trzpień, ja u siebie w serwie z Bravo I skracałem i wszystko hula jak należy. Musisz tylko pamiętać, że w Uno końcówka trzpienia jest wygięta ku dołowy, przy skracaniu najlepiej przyspawać na nowo pod kątem w dół, żeby wszystko było cacy. Co do długości śrub do serwa to dziwna sprawa, ja jak wkładałem od Bravo, to miały długość jak ori od Uno.
Ewentualnie jeśli średnica serwa i pompy w PGT jest taka sama jak w Bravo, to możesz pójść w stronę Bravo, bo tam wystarczy tylko skrócić trzpień, reszta elegancko pasuje. Średnica pompy to 22,2mm, średnicy serwa nie pamiętam, ale chyba 8".
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
Panowie czy jeśli chodzi o adaptery pod tarcze 240mm na tył to czy ten plik z linku jest poprawny??? http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=15
i kolejne pytanie czy orientuje się ktoś czy tarcze kotwiczne przednie z sejaka da się przeadaptować p&p na tył do uniaka??
oraz czy przednie tarcze kotwiczne z PGT pasują bez przerabiania do Uniaka na przód??
i kolejne pytanie czy orientuje się ktoś czy tarcze kotwiczne przednie z sejaka da się przeadaptować p&p na tył do uniaka??
oraz czy przednie tarcze kotwiczne z PGT pasują bez przerabiania do Uniaka na przód??
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc
- Abarth
- Spamer :P
- Posty: 649
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
- Miejscowość: Zawiercie
- Auto: Uno 1.3T
Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
Zasugerowałem się katalogiem IC w którym taka nazwa "osłony" widniejeturbomaniak pisze:Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc
dzięki za sprostowanie
Czy link powyżej jest poprawny jeśli chodzi o adaptery na belkę z UT a zaciski z PGT i tarczę 240mm Orientuje się ktoś
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
- Miejscowość: slask
- Auto: Inne
Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo
Zbiorniczek możesz wyprowadzić w dowolne miejsce. Punciaki z abs mają przecież zbiorniczek połączony wężami z pompą.