SZARPANIE PUNTO GT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

SZARPANIE PUNTO GT

Post autor: kuba1174 »

Witam wszystkich. chciałbym się poradzić w jednej kwestii. mianowicie mam punto turbo i problem polega na tym, że przy ostrym dodaniu gazu kropek poszarpuje ale jedzie dalej. wskaźnik doładowania jest w połowie ( jakieś 0,8) ale faluje przekraczając troszkę połowę i opadając poniżej. czasami zapala się kontrolka wtrysków. :x może się powtarzam z tym tematem ale jestem nowy na tym forum. proszę o pomoc :( :(

p.s. wymieniłem pompę paliwa, ustawiłem zapłon. mam duży intercooler i stożek z kompletnym dolotem oraz zawór upustowy
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

a jak jest przy odpalaniu zimnego auta??
pali od razu i spadają obroty po rozgrzaniu??
Ja mam dwa typy - przepływka i/lub lambda, tylko musisz podać więcej szczegółów.
Zrób autodiagnozę, napisz czy szarpanie występuje w specyficznym zakresie obrotów oraz czy przy ostrym depnięciu lekkie zdjęcie nogi z gazu powoduje płynniejsze przyspieszanie.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: kuba1174 »

pali bez problemów. obroty nie spadają. jak zdejmę nogę z gazu i ponownie wcisnę jest delikatne szarpnięcie jak by mu czegoś brakowało. kropek szarpie np. jak jadę z niższą prędkością na wyższym biegu (np. 3 i 40 km/h) gdy wcisnę gaz to szarpnie. normalnie szarpie jak daję po garach i go kręcę . szarpie mniej więcej przy 3000 do 4500 kiędy osiąga największą moc. potem już jedzie normalnie.
kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: kuba1174 »

aha jeszcze jedno. kiedyś kilka razy się zdarzyło ,że przy ostrej jeździe i prędkośc 130, 140km/h odcinało coś zapłon a potem nie mogłem odpalić przez jakiś czas
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze jakis paliwowy problem , bo zaplon chyba dobry ? :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Proponuje sprawdzić (podmienić) cewke... miałem tak samo... i druga cewka rozwiązała sprawe...
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

I jeszcze wyniki autodiagnozy...
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: kuba1174 »

SPRAWDZIŁEM SONDĘ LAMBDA W WARSZTACIE I DAJE OD 0,2 DO 0,8V CZYLI OK. WCZORAJ JAK JECHALEM TO PALIŁ BEZ PROBLEMU ALE POTEM MUSIAŁEM GO TROSZKĘ POKRĘCIĆ. DENERUJE MNIE TEŻ TA KONTROLKA WTRYSKÓW
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze sie zasyfily wtryski ? :P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: kuba1174 »

WTRYSKI NÓWKI 8)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ja jak mialem nowki wtryski, nowke pompe , to mi szarpalo , przelalem bak paliwa , i przestalo , sie odpowietrzyl :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
kuba1174
Obserwator
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 20, 2009 5:14 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: kuba1174 »

TAK TYLKO JA TE WTRYSKI I POMPĘ MAM JUŻ MIESIĄĆ :( . JUTRO KUPIĘ CEWKĘ I ZOBACZĘ
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Ja na 99,9 % mówię że to cewka... są w takim miejscu że raz maja ciepło raz zimno a czesto sie po nich leje woda... cewka kosztuje cos kolo 230zł z Boscha...
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Mi jak cewka padala czy cos to strzelalo z wydechu , i nieraz gasl na wolnych
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

A ja miałem w 1.2 8v szarpanie też właśnie przy padniętej cewce.
BTW za cewkę 120zł za nówkę, max50zł za używaną :wink:
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ODPOWIEDZ