
zmiana głowicy
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.




Jeżdżę na doładowaniu 1,2 bara od dłuższego czasu i nierzadko korzystam z pełnej mocy. Nie zauwazyłem żadnych negatywnych objawów nawet na paliwie 95 chociaż standardowo leję 98. Jak dla mnie nawet lepiej jest bo przynajmniej z dolnych obrotów się lepiej wygrzebuje. W anglii też jeżdżą ludzie na głowicach bez podebrania i nie widziałem żeby ktoś narzekał. Ładuj większe wydechy, rób porting i będzie smigać.JARO_Cz-wa pisze:Wiec zakupiłem taką głowice z 1,4N/A z zaworami 37,5/31mm no i tu są małe schody bo wydechowy jest mniejszy niż seryjnie w punto gt gdzie zawory mają odpowiednio 36/33mm, więc z tym wydechodym będzie trzeba zrobić podmianke. Jednak pytanie mam czy tą komore mam podbierać na wzór tej w pgt2rotor pisze:...Po co się grzebać w jakiś głowicach 1,3 jak każda od SOHCA 1,4 NA pasuje? Mam taką założoną po portingu na dużych zaworach i motorownia generuje 184 konie i nic jej nie dolega.Bo tak jakoś zrozumiałem, że np Ty 2rotor tego nie robiłeś, tak
bo tak mi też nasówa na myśl to że jeździsz na doładowaniu 0,9
Proszę ewentualnie o sprostowanie
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
GT3 w serii już ma 9,1:1 a że mój wóz to już gamma '97 wiec tez się łapie
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zmiana głowicy
odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej

co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: zmiana głowicy
Komór spalania nie poleruj, złagodź jedynie ostre krawędzie i dobrze wyczyść.uniak 1.4T pisze:odkopie temat
głowica z 1.4T, interesuja mnie komory spalania, kanały i zawory, bo w sumie co wiecej![]()
co z tym zrobic zeby było dobrze? prosze o sugestie
komory delikatnie podebrac na seryjny kształt i spolerowac? kanały tylko spolerowac czy tez poszerzac? co z zaworami, zdałyby sie wieksze jakie pasuja? mam na mysli cały zestaw razem z talerzykami i tymi innymi, nie bardzo ogarniam ta kwestie wiec prosze o klarunek
acha, i przeróbki bede robił sam, wiec za odpowiedzi w stylu oddaj tu i tam z góry dziekuje
Kanały wyrównaj z nierówności odlewniczych i tylko wydech zapoleruj.
Zawory możesz odelżyć, podobnie talerzyki, większych zaworów nie pakuj, bo między seryjnymi gniazdami pęka głowa, co dopiero gdy będzie większe gniazdo-lepiej zainwestować w sportowy wałek.
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zmiana głowicy
dzieki za konkretna odpowiedz
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów

a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zmiana głowicy
nikt sie nie wypowie? chciałbym rozwazyc kilka opinii bo w sumie co do zaworów jedno wyklucza drugie, ale pewnie i tak delikatnie je przybiore, chociaz na prowadnicach
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: zmiana głowicy
uniak 1.4T pisze:dzieki za konkretna odpowiedz![]()
a co do zaworów to wiem ze obrabia sie prowadnice i grzybki (zmiejsza sie promien przejscia prowadnicy w grzyb) pytanie moje wiec jest takie jaki ma to sens poza odelzeniem, moze i w wydechowych to nie zawadzi ale jesli chodzi o ssace to przeciez lepiej dla przepływu jak sa łagodniejsze przejscia, tak jak i w przypadku kanałów
Głownie to redukcja masy zaworu, by móc kręcić silnikiem do wyższych obrotów bez ryzyka urwania grzybka.
Zmiana promienia przejścia może mieć negatywny wpływ na przepływ.
Czyli wszystko zależy do jakich obrotów chcesz kręcić silnik, bo może jest to zbędna modyfikacja.
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zmiana głowicy
chciałbym przesunac odcinke ale niewiele, tak powiedzmy do 7500
jak w takim przypadku? moze te zawory poprostu jakos spolerowac? chociaz ponoc mieszanka i powietrze czy w tym przypadku spaliny rozchodza sie lepiej po chropowatej powierzchni
jak w takim przypadku? moze te zawory poprostu jakos spolerowac? chociaz ponoc mieszanka i powietrze czy w tym przypadku spaliny rozchodza sie lepiej po chropowatej powierzchni
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: zmiana głowicy
rozebrałem silnik i mam do was pytanie, moje tłoki maja wgniecenia jak na zdjeciu
co jest tego przyczyna bo chyba nie jest to normalne? rozumiem ze tłoki do wyrzucenia?
zdjecie zapoyczone ze strony drugiej
co jest tego przyczyna bo chyba nie jest to normalne? rozumiem ze tłoki do wyrzucenia?
zdjecie zapoyczone ze strony drugiej

- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: zmiana głowicy
te "wgniecenia" to normalna sprawa
to są wyżłobienia na zawory 


Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: zmiana głowicy
"Wgniecenia" sa na zawory a blok nadaje sie hute 
