szarpie PGT i inne....
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
szarpie PGT i inne....
Witam!
Znalazłem trochę czasu na zajęcie się autem i posprawdzałem już praktycznie wszystko....
Objawy:
1) Odpalam samochód - około 500 obrotów , trzęsie, po chwili gaśnie
śmierdzi benzyną.... (pali się kontrolka wtrysku)
odpalam drugi raz - wyższe obroty ale znów schodzi niżej - nacisnę gaz to po chwili (róznie, czasem od razu, czasem strzeli i schodzi z obrotów, nadal śmierdzi pb) zaczyna normalnie pracować - wyrównują sie obroty i jałowy jest ok. Tutaj po odpaleniu chwile świeci kontrolka wtrysku i później gaśnie (w momencie kiedy silnik zaczyna już normalnie pracować).
2) jadę powoli, ok 2 tyś obrotów, naciskam pedał gazu (normalnie, bez pełnego buta) - trzęsie (ale nie zawsze), w momencie jak pojawia się już doładowanie przestaje....
3) przy jeździe powyżej 4 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku, jak trzymam gaz (tak dosyć ostro), to świeci, puszczam, to po chwili gaśnie....
4) autodiagnoza - kod 1423 - co to??
5) zamiast zaworu ebc - wlutowany jest opornik, też tak macie w PGT, jak montujecie bov-a?? czy po prostu niezapięta wtyczka??
Z osprzętu - to czego jestem pewien - lambda nowa, przepływka nowa, czujniki CTS, AIT dobre, czujnik faz rozrządu poprawnie ustawiony, rozrząd poprawnie, czujnik halla na kole pasowym ok, ciśnienie paliwa ok,pompa nowa, oporność wtrysków ok, krokowy ok, TPS ok. MBC ustawiam na lekko ponad połowę skali doładowania.
Zastanawia mnie wpływ czujnika barometrycznego na pracę silnika, tu muszę jeszcze zmierzyć napięcie.
A teraz proszę o pomoc.....
Znalazłem trochę czasu na zajęcie się autem i posprawdzałem już praktycznie wszystko....
Objawy:
1) Odpalam samochód - około 500 obrotów , trzęsie, po chwili gaśnie
śmierdzi benzyną.... (pali się kontrolka wtrysku)
odpalam drugi raz - wyższe obroty ale znów schodzi niżej - nacisnę gaz to po chwili (róznie, czasem od razu, czasem strzeli i schodzi z obrotów, nadal śmierdzi pb) zaczyna normalnie pracować - wyrównują sie obroty i jałowy jest ok. Tutaj po odpaleniu chwile świeci kontrolka wtrysku i później gaśnie (w momencie kiedy silnik zaczyna już normalnie pracować).
2) jadę powoli, ok 2 tyś obrotów, naciskam pedał gazu (normalnie, bez pełnego buta) - trzęsie (ale nie zawsze), w momencie jak pojawia się już doładowanie przestaje....
3) przy jeździe powyżej 4 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku, jak trzymam gaz (tak dosyć ostro), to świeci, puszczam, to po chwili gaśnie....
4) autodiagnoza - kod 1423 - co to??
5) zamiast zaworu ebc - wlutowany jest opornik, też tak macie w PGT, jak montujecie bov-a?? czy po prostu niezapięta wtyczka??
Z osprzętu - to czego jestem pewien - lambda nowa, przepływka nowa, czujniki CTS, AIT dobre, czujnik faz rozrządu poprawnie ustawiony, rozrząd poprawnie, czujnik halla na kole pasowym ok, ciśnienie paliwa ok,pompa nowa, oporność wtrysków ok, krokowy ok, TPS ok. MBC ustawiam na lekko ponad połowę skali doładowania.
Zastanawia mnie wpływ czujnika barometrycznego na pracę silnika, tu muszę jeszcze zmierzyć napięcie.
A teraz proszę o pomoc.....
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
co do opornika, to miałem na myśli ebc
myślałem ze bez niczego nie wywali błedu braku zaworu, ale ok
co do przepływki, to jest nowa, sprowadziłem z anglii...... mam jeszcze 2 inne. na tamtych odpalam samochód to od razu gaśnie....


co do przepływki, to jest nowa, sprowadziłem z anglii...... mam jeszcze 2 inne. na tamtych odpalam samochód to od razu gaśnie....
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Ebc - electronic boost control - zawór elektryczny sterujący doładowaniem - upuszcza ciśnienie, żeby to nie przekraczało zadanych wartości, sterowany ECU (bądź świnią).
BOV - blow-off valve, zawór upustowy, najczęściej atmosferyczny, jak turbina zaczyna ładować i zdejmiesz z gazu, to słychać "pfff"
A tak przy okazji czy Ty Paullo jeździsz czarnym PGT, które często widuję w Opolu??
BOV - blow-off valve, zawór upustowy, najczęściej atmosferyczny, jak turbina zaczyna ładować i zdejmiesz z gazu, to słychać "pfff"

A tak przy okazji czy Ty Paullo jeździsz czarnym PGT, które często widuję w Opolu??
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
to nie to
to czarne co jest na blachach z nysy w opolu to jakieś gt look tylko, z tyłu ma bębny a i z przodu hamulce małe

to czarne co jest na blachach z nysy w opolu to jakieś gt look tylko, z tyłu ma bębny a i z przodu hamulce małe
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Lui, nie chodzi mi o to ze spojlerami, ja wiem że to tylko gt-look.
Ten punciak co stał kiedyś na placu kopernika - teraz ma go ktoś z nysy, bo na prószkowskiej na polibudzie widziałem jak syknął przy wjeździe na parking i czekał aż auto ostygnie, więc wyedukowany.
A wracając do moich problemów, to jeszcze przed kupnem PGT sporo się naczytałem, że to auto nie lubi atmosferycznych Bov-ów... czy mój zawór może być przyczyną problemów - bo jakby nie było puszcza już zmierzone przez przepływkę powietrze. Jutro pokaże co za cudo siedzi w moim punciaku.
Ten punciak co stał kiedyś na placu kopernika - teraz ma go ktoś z nysy, bo na prószkowskiej na polibudzie widziałem jak syknął przy wjeździe na parking i czekał aż auto ostygnie, więc wyedukowany.

A wracając do moich problemów, to jeszcze przed kupnem PGT sporo się naczytałem, że to auto nie lubi atmosferycznych Bov-ów... czy mój zawór może być przyczyną problemów - bo jakby nie było puszcza już zmierzone przez przepływkę powietrze. Jutro pokaże co za cudo siedzi w moim punciaku.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 193
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: wawa
auto zalane i dlatego sie trzesie i gasnie moze smt sie zepsulo i nie modyfikuje mapy albo modyfikuje niebardzo. w momencie pojawienia sie doladowania jest w stanie przepalic tą wache i dlatego jedzie normalnie
zapalenie kontrolki powyzej 4 tys spoeodowane jest za wysokim doladowaniem ( mapsensor pokazuje blad)
zapalenie kontrolki powyzej 4 tys spoeodowane jest za wysokim doladowaniem ( mapsensor pokazuje blad)
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Widziałem już tego gt-ka, nie wiedziałem, że to Twój
A wracając do problemu @dr kozioł - nie mam smt, ani żadnej innej świnii....
W osprzęcie zmenione na nieoryginalne są jedynie bov atmosferyczny monza type III, mbc i stożek (wcześniej była wkładka k&n) - reszta seria.

A wracając do problemu @dr kozioł - nie mam smt, ani żadnej innej świnii....
W osprzęcie zmenione na nieoryginalne są jedynie bov atmosferyczny monza type III, mbc i stożek (wcześniej była wkładka k&n) - reszta seria.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT