jak to jest blow off a przplywka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
bombel
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: grudziadz
Kontakt:

jak to jest blow off a przplywka

Post autor: bombel »

Czytam i szukam odpowiedzi na pytanie czy ja zaloze jakis zawor upustowy co biedzie sie dzialo z przeplywka czy nie bedzie lapala lewego powietrza i na wolnych i nie bedzie szalala tzn obroty silnika ?????
punto GT
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

Co do łapania lewego powietrza to przepływka raczej nie ma takiej możliwości :wink:
Lewe powietrze silnik może łapać przez zawór jeśli np za delikatna będzie w nim sprężyna jeśli będzie to atmosferyczny zawór bov. Ja osobiście jeżdze na DV, ale z tego co wyczytałem to w punto gt niema większych problemów z adaptacją zawóru BOV. Dwie najlepsze opcje zaworów które sprawdzają się w miare sprawnie to zawór dwu-tłoczkowy lub zawór membranowy.
Co do teoretycznego aspektu to po zamianie DV na BOV może być troszkę zalewany silnik po puszczeniu nogi z gazu jeśli wczesniej turbo wytworzyło nadciśnienie. :idea:

Zresztą wiele osób z tego forum ma takie zaworki więc może oni napiszą jak się im to sprawdza 8)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

Potwierdzam, u mnie po wymianie DV na BOV (The Sun) nie zanotowałem żadnych problemów.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

Tak jak i u mnie :)
ODPOWIEDZ