Strona 1 z 2
Korby 1.3T a 1.4T
: pt wrz 08, 2006 4:49 pm
autor: Lui
czy
korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?
wg. pewnego źródła
korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min
te mocne to te z lewej

: pt wrz 08, 2006 4:56 pm
autor: DeviL
Ogolnie im mniejszy skok tloka tym wiecej mozna krecic . Najlepiej miec stosunek srednica/skok 1.2 , wtedy spokojnie mozna krecic do jakis 8-8,5tys obr , powyzej trzeba juz kombinowac.
: pt wrz 08, 2006 5:03 pm
autor: Lui
najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4

: pt wrz 08, 2006 5:07 pm
autor: DeviL
Lui pisze:najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4

Tylko w teori

Sadze ze
korby z 1.1 by szybko sie ukrecily , w turbo srednio wytrzymalosc jest 60% wieksza niz w wolnossaku o tej samej pojemnosci
: pt wrz 08, 2006 5:15 pm
autor: Lui
a co szkodzi dać
korby z turbo
trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup
no i mowie o silniku wolnossącym

: pt wrz 08, 2006 5:20 pm
autor: DeviL
Lui pisze:a co szkodzi dać
korby z turbo
trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup
no i mowie o silniku wolnossącym

80.50mm × 67.40mm 1.19 uno 1.4 turbo
80.50mm × 63.90mm 1.26 uno 1.3 turbo
mysle ,ze seryjnie juz uno turbo ma elegancki stosunek srednica/skok , zreszta tak samo punto gt i niektore lancie. Mysle ,ze wywazenie walu itd co tam sie robi spokojnie pozwoli na krecenie wysoko. W guy croft ksiazce np silnik 1.6 turbo lanci mozna krecic seryjnie do 8tys obr na gazniku i 7,8tys obr przy wtrysku.
: pt wrz 08, 2006 7:23 pm
autor: kania_
wzcie pod uwage ze pierwsze
korby w ut 1.3 pochodza w lini prostej z wolnego ssaka

Re: Korby 1.3T a 1.4T
: sob wrz 09, 2006 7:04 am
autor: ziuzio
Lui pisze:czy
korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?
wg. pewnego źródła
korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min
te mocne to te z lewej

Są zamienne, ta sama długość, te same średnice sworznia i czopa:); ale materiał inny jak wiadomo.
: sob wrz 09, 2006 3:52 pm
autor: Lui
hmm, a waga ? no i rzeczywiście te z 1.3 są mocniejsze bo widziałem tylko narazie jedną opinię ze te z 1.3....
ja mam ponoć te mocniejsze

:

: pn wrz 11, 2006 2:18 am
autor: ziuzio
Wagowo, gabarytowo, wytrzymałościowo lepiej dla 1.3T; wszystko zwiazane z materiałem z którego je zrobiono:).
: ndz lis 04, 2007 5:32 pm
autor: kania_
w 1301 skok 63.9, a w 1372 skok 67.4 różnica 3.5mm i korba ta sama
nie wiecie czy inny silnik fiata kozysta z tych korb?
: ndz lis 04, 2007 7:46 pm
autor: rożek
silnik z zastavy 1,1 albo od 128 1,3 kreci się bardzo wysoko ale tłoki się rozklejają ... na 1,3 brakowało mi skali na obrotku
: ndz lis 04, 2007 11:00 pm
autor: DeviL
Dla 1.3t
(FIAT) - MS UNO R/89 1.1-1370-1.5 (1989-1995) (FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
Dla 1.4t
(FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - NW PUNTO GT (1993-1997) (FIAT) - 1A PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999) (FIAT) - XP ELBA CSL (1991-1996) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (FIAT) - NY TEMPRA MAQ.93 1370-1580 ('93-'96) (LANCIA) - TB DELTA R.86 BZ/DS (1986-1992) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994) (FIAT) - 2M FIORINO (1991-1993) (FIAT) - PL SCUDO (1995-2004)
wg epera
: pn lis 05, 2007 6:40 pm
autor: kania_
devil jak zwykle kopiujesz jakisz magazyn prasowy którejś hurtowni
dlaczego piszesz ze dla 1.4t taki a dla 1.3 t taki jak wczesniej bylo powiedziane ze to te same korby jesli chodzi o wymiary
Może sie nie jasno wyraziłem ja nie pytałem o crosy w starych sohc bo te juz były podane chodzi mi jednak o silniki 1.3 1.4 dohc 8v lub 1.2,1.4,1.6 16V
: pn lis 05, 2007 7:29 pm
autor: DeviL
No ale wg epera
korby sa inne a przynajmniej numer seryjny , chociaz wiem ze to nie jest wyznacznikiem
