turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.
Moderatorzy: KYS , ZibiUT
Lui
Spamer :P
Posty: 1445 Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:
Post
autor: Lui » pt wrz 08, 2006 4:49 pm
czy
korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?
wg. pewnego źródła
korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min
te mocne to te z lewej
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332 Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
Post
autor: DeviL » pt wrz 08, 2006 4:56 pm
Ogolnie im mniejszy skok tloka tym wiecej mozna krecic . Najlepiej miec stosunek srednica/skok 1.2 , wtedy spokojnie mozna krecic do jakis 8-8,5tys obr , powyzej trzeba juz kombinowac.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
Lui
Spamer :P
Posty: 1445 Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:
Post
autor: Lui » pt wrz 08, 2006 5:03 pm
najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332 Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
Post
autor: DeviL » pt wrz 08, 2006 5:07 pm
Lui pisze: najlpeszy sprzęt do kręcenia to by było połączenie wał od 1.1 55,5 skok i tłoki 1.6 86.4
Tylko w teori
Sadze ze
korby z 1.1 by szybko sie ukrecily , w turbo srednio wytrzymalosc jest 60% wieksza niz w wolnossaku o tej samej pojemnosci
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
Lui
Spamer :P
Posty: 1445 Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:
Post
autor: Lui » pt wrz 08, 2006 5:15 pm
a co szkodzi dać
korby z turbo
trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup
no i mowie o silniku wolnossącym
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332 Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
Post
autor: DeviL » pt wrz 08, 2006 5:20 pm
Lui pisze: a co szkodzi dać
korby z turbo
trzeba by tylko odpowiedni blok spreparować pod taki setup
no i mowie o silniku wolnossącym
80.50mm × 67.40mm 1.19 uno 1.4 turbo
80.50mm × 63.90mm 1.26 uno 1.3 turbo
mysle ,ze seryjnie juz uno turbo ma elegancki stosunek srednica/skok , zreszta tak samo punto gt i niektore lancie. Mysle ,ze wywazenie walu itd co tam sie robi spokojnie pozwoli na krecenie wysoko. W guy croft ksiazce np silnik 1.6 turbo lanci mozna krecic seryjnie do 8tys obr na gazniku i 7,8tys obr przy wtrysku.
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410 Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: kania_ » pt wrz 08, 2006 7:23 pm
wzcie pod uwage ze pierwsze
korby w ut 1.3 pochodza w lini prostej z wolnego ssaka
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343 Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff
Post
autor: ziuzio » sob wrz 09, 2006 7:04 am
Lui pisze: czy
korby są takie same, tzn czy są zamienne bo pewnie są inne, te z 1.3 sa pewnie dłuższe.... ale można by dać też wał z 1.3?
wg. pewnego źródła
korby starego 1.3T bez kata wytrzymują bez problemu 8-9tyś obr/min
te mocne to te z lewej
Są zamienne, ta sama długość, te same średnice sworznia i czopa:); ale materiał inny jak wiadomo.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445 Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:
Post
autor: Lui » sob wrz 09, 2006 3:52 pm
hmm, a waga ? no i rzeczywiście te z 1.3 są mocniejsze bo widziałem tylko narazie jedną opinię ze te z 1.3....
ja mam ponoć te mocniejsze
:
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343 Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff
Post
autor: ziuzio » pn wrz 11, 2006 2:18 am
Wagowo, gabarytowo, wytrzymałościowo lepiej dla 1.3T; wszystko zwiazane z materiałem z którego je zrobiono:).
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410 Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: kania_ » ndz lis 04, 2007 5:32 pm
w 1301 skok 63.9, a w 1372 skok 67.4 różnica 3.5mm i korba ta sama
nie wiecie czy inny silnik fiata kozysta z tych korb?
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209 Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań
Post
autor: rożek » ndz lis 04, 2007 7:46 pm
silnik z zastavy 1,1 albo od 128 1,3 kreci się bardzo wysoko ale tłoki się rozklejają ... na 1,3 brakowało mi skali na obrotku
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332 Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
Post
autor: DeviL » ndz lis 04, 2007 11:00 pm
Dla 1.3t
(FIAT) - MS UNO R/89 1.1-1370-1.5 (1989-1995) (FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994)
Dla 1.4t
(FIAT) - MT UNO TURBO R/89 (1989-1993) (FIAT) - NW PUNTO GT (1993-1997) (FIAT) - 1A PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999) (FIAT) - XP ELBA CSL (1991-1996) (FIAT) - ME TIPO 1100-1370-1580 (1987-1993) (FIAT) - MV TEMPRA 1370-1580 (1989-1993) (FIAT) - NY TEMPRA MAQ.93 1370-1580 ('93-'96) (LANCIA) - TB DELTA R.86 BZ/DS (1986-1992) (LANCIA) - RY DEDRA BENZINA (1989-1994) (FIAT) - 2M FIORINO (1991-1993) (FIAT) - PL SCUDO (1995-2004)
wg epera
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410 Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW
Post
autor: kania_ » pn lis 05, 2007 6:40 pm
devil jak zwykle kopiujesz jakisz magazyn prasowy którejś hurtowni
dlaczego piszesz ze dla 1.4t taki a dla 1.3 t taki jak wczesniej bylo powiedziane ze to te same korby jesli chodzi o wymiary
Może sie nie jasno wyraziłem ja nie pytałem o crosy w starych sohc bo te juz były podane chodzi mi jednak o silniki 1.3 1.4 dohc 8v lub 1.2,1.4,1.6 16V
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332 Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne
Post
autor: DeviL » pn lis 05, 2007 7:29 pm
No ale wg epera
korby sa inne a przynajmniej numer seryjny , chociaz wiem ze to nie jest wyznacznikiem
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a