Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: Abarth »

Witajcie

Nie wiem czy ktoś wcześniej podejmował się takiego tematu, dlatego ze względu na to, iż postanowiłem zmienić w moim UT układ hamulcowy właśnie na kompletny z PGT potrzebuje wskazówek :wink:

Pozbyłem się przedniego zestawu z UT w skład którego wchodziły tarcze wentylowane 240mm do tego zdemontowałem pompę z serwem, w odstawkę poszły również bębny na tylnej belce.

Zakupiłem narazie kompletny tył z Punto GT :
Obrazek

Po wstępnych przymiarkach na pewno nie pasują adaptery mocujące belkę z tarczami kotwicznymi oraz jarzmami a co za tym idzie zacisków...
I tu pierwsze moje pytanie czy ktoś bawił się może w dorabianie adapteru?? Jeśli tak to pod tarczę kotwiczną z PGT?? czy może z Seicento(które na przedzie ma 240mm)??

Następne pytanie: w pgt mamy 2 niezależne linki co widac na fotce moim zdaniem może to zdecydowanie polepszyć ręczny przeszczep rozwiązania z pgt??
I kolejne pytanie może nie bawic się w linki tylko zrobic hamulec hydrauliczny na tyle z sekcją aby normalnie hamowały wszystkie koła przy wciskaniu hamulca nożnego i blokowało tył przy zaciągnięciu ręcznego.(uprzedzam odpowiedzi -> Przegląd to nie problem to jest Polska :wink: )

Kolejna dzisiejsza przymiarka uświadomiła mi że serwo pompy hamulcowej z PGT jest zdecydowanie większe niż to z UT co wymusi zmianę zbiorniczka wyrównawczego ponieważ zwyczajnie się nie zmieści...

Obrazek

Od jakiego modelu można zastosować jakiś zastępczy zbiorniczek??

Ponadto śruby mocujące pompę które przykręca się w kabinie do stelaża od pedałów są znacznie krótsze w pompie z PGT niż te z UT co za tym idzie będzie problem z zakręceniem stelaża :cry: a jakby tego nie było mało trzpień pompy hamulcowej od PGT jest dłuższy niż ten z UT...

Pompa pgt
Obrazek

Pompa UT
Obrazek

Podejmował może ktoś rozwiązanie tego problemu??

Będę wdzięczny za pomoc i wsparcie tego przedsięwzięcia :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
Awatar użytkownika
gajos3
Aktywny użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 3:08 pm
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Auto: Inne
Kontakt:

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: gajos3 »

Są nawet chyba na forum gotowe flansze które wrzucał chyba Zibi, właśnie pod zaciski pod tarcze 240mm. ;)
Co do dwóch linek od ręcznego ja bym się nie bawił, zostawiłbym oryginał, jeśli zaciski są w dobrym stanie to ręczny jest żyleta. Jeśli miałbyś taką "zachciankę" to do tego możesz dodatkowo dostawić hydrauliczny, nie chodzi już nawet o przegląd, ale o bezpieczeństwo, bo w razie złapania nieszczelności, zawsze zostaje Ci mechaniczny ręczny na linkę.
Co do samej pompy i serwa, to zawsze możesz przesunąć zbiorniczek do przodu o jedną dziurkę, tak aby był zamocowany tylko na jednej śrubie, mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi?
W serwie bez problemu skrócisz trzpień, ja u siebie w serwie z Bravo I skracałem i wszystko hula jak należy. Musisz tylko pamiętać, że w Uno końcówka trzpienia jest wygięta ku dołowy, przy skracaniu najlepiej przyspawać na nowo pod kątem w dół, żeby wszystko było cacy. Co do długości śrub do serwa to dziwna sprawa, ja jak wkładałem od Bravo, to miały długość jak ori od Uno.
Ewentualnie jeśli średnica serwa i pompy w PGT jest taka sama jak w Bravo, to możesz pójść w stronę Bravo, bo tam wystarczy tylko skrócić trzpień, reszta elegancko pasuje. Średnica pompy to 22,2mm, średnicy serwa nie pamiętam, ale chyba 8".
:cool: Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
:) Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
:D MZ ETZ 250
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: Abarth »

Panowie czy jeśli chodzi o adaptery pod tarcze 240mm na tył to czy ten plik z linku jest poprawny??? http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=15

i kolejne pytanie czy orientuje się ktoś czy tarcze kotwiczne przednie z sejaka da się przeadaptować p&p na tył do uniaka??

oraz czy przednie tarcze kotwiczne z PGT pasują bez przerabiania do Uniaka na przód??
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: turbomaniak »

Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: Abarth »

turbomaniak pisze:Duzo wiesz ale nic nie wiesz, tarcza kotwiczna to jest mocowanie szczek i cylinderka w przypadku bebnow a nie oslona tarczy o ktora Ci chodzi. Zadna oslona nie bedzie pasowac p&p ale nie mowie ze nie da sie zalozyc
Zasugerowałem się katalogiem IC w którym taka nazwa "osłony" widnieje :D

dzięki za sprostowanie :wink:

Czy link powyżej jest poprawny jeśli chodzi o adaptery na belkę z UT a zaciski z PGT i tarczę 240mm :?: Orientuje się ktoś :?:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: Swap Układu Hamulcowego z PGT do Uno Turbo

Post autor: megazord »

Zbiorniczek możesz wyprowadzić w dowolne miejsce. Punciaki z abs mają przecież zbiorniczek połączony wężami z pompą.
ODPOWIEDZ