UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

uno2004
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 1:17 pm
Miejscowość: WARSZAWA
Auto: Uno 1.3T

UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: uno2004 »

Witam,
Jest to mój pierwszy post.
Korzystając z okazji chciałbym się serdecznie przywitać z Szanownym Gronem Forum :)
Czy ktoś z Szanownych Kolegów próbował założyć wiązkę od Punto GT do silnika UNO TURBO 1.3 ?
Jeżeli tak to bardzo proszę o opis wrażeń po adaptacji , ewentualnie co trzeba było zmienić by sprzęt chodził.


Pozdrawiam
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: ziuzio »

Witamy:)
Do zrobienia, ale coś dolega oryginałowi z 1.3T?
Lepszą i bardziej rozwojową alternatywą(a być może i tańszą, jeśli wiązka od PGT nie leży Ci w szafie albo kolega nie odstąpi za kilka groszy) jest Ecumaster DET3 w wersji Fuel Implant oraz pozostawienie Microplexa jako sterownik zapłonu.
uno2004
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 1:17 pm
Miejscowość: WARSZAWA
Auto: Uno 1.3T

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: uno2004 »

Dziękuje za odpowiedź.
Głownie to chciałbym by to było troszeczkę nowocześniejsze niż 2 częściowe sterowanie z UT.
Mam pytanie czy na oryginalnym wsadzie będzie chciało to jako tako jechać ?
Nie wspomnę o tajemniczym procesorze siedzącym w sterowniku zapłonu podobnym nieco do 8051 (edycja wsadu raczej trudna do zrobienia przynajmniej tym co mam)
Labtool ani Elnec nie mają takiego wynalazku

Pozdrawiam
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: ziuzio »

Pojedzie na ori wsadzie, zasadniczo to ten sam silnik poza osprzętem.
Jeżeli masz wszystko z GT, to cały osprzęt siada p&p poza cewką, TPSem, IATem i wtryskami, chyba że zmienisz też kolektor ssący. Ewentualnie wspawać nakrętkę na sondę w wydechu, jeśli nie masz.
uno2004
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 1:17 pm
Miejscowość: WARSZAWA
Auto: Uno 1.3T

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: uno2004 »

Witam Szanowne Grono ponownie.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Kolego Zuzio - cenna wskazówka dziękuje.
Przy okazji mam pytanie do znawców tematu sterowania UT.
Czy jest potrzebny czujnik przy kole zamachowym skoro jest czujnik od strony rozrządu ?
Domyślam się ,że jest potrzebny tylko po co ?

Pozdrawiam
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1342
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: ziuzio »

Potrzebny, jest to czujnik prędkości obrotowej, na kole pasowym jest zaś czujnik położenia wału(kiedyś takie śmieszne patenty mieli zamiast choćby np. 60-2 ;) )
uno2004
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 1:17 pm
Miejscowość: WARSZAWA
Auto: Uno 1.3T

Re: UNO TURBO - adaptacja sterownika z PGT

Post autor: uno2004 »

Witam,
Dziękuje za odp.
Pytam bo mam skrzynie bez dziury na ten czujnik :)

Pozdr
ODPOWIEDZ