MS 60-2

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: MS 60-2

Post autor: turbomaniak »

Jak masz kolka rozrzadu z uno, punto 1,4 t a oslone metalowa z ut 1.3 to bedzie zle ustawiony rozrzad :wink:
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: MS 60-2

Post autor: simon1989 »

Jeszcze mozesz zrobic manewr zeby sprawdzic czy zaplon na cylindrach pojawia sie we wlasciwych momentach w stosunku do odczytu z kola pasowego.
Dobrze ustaw wartosci czytania obrotow(kolo, 60-2, ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami). Zaznacz sobie na kole bialym markerem kreske np. pionowo w gore gdy wal jest ustawiony na znaki, kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu na zero, wyciagnij swiece i zobacz czy na pierwszym cylindrze jest zaplon co dwa obroty gdy "kreska jest pionowo". Jak zaplon sie pojawia tylko w tym momencie, to ok i dodatkowo wiesz, ze silnik "prycha", bo masz porypane z rozrzadem, a jak nie pionowo to zle policzyles ilosc zebow miedzy czujnikiem a brakujacymi zebami.
Musi dzialac :twisted:
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MS 60-2

Post autor: wsk »

To tak kola faktycznie sa z 1,4 ale obudowa rownierz :D, stroboskopem zrobilem tak jak piszesz zaznaczylem sobie punkt na kole w GMP i na obudowie, faktycznie bylo zle i to sporo iskra byla w polowie nastepnie eksperymentalnie(najpierw liczylem ale wydawalo mi sie ze zle :D ) dobralem ten kat o ktorym wczesniej pisalem wyszlo dokladnie 306 stopni i wtedy znaki sie pokrywaja za pomoca stroboskopu, skoro sie zgadza lampa to musi byc ok(ten kat czujnik vs GMP), i teraz naraz strzela w wydech i w ssacy wiec faktycznie musialem zrobic jakis kosmos z rozrzadem :D :D :D bo nie widze innej opcji chyba faktycznie zalozylem kolo zamachowe o 180st zle. Kto ma 1,4T??? zobaczyl by mi jak sa ustawione krzywki walka na pierwszym garze w momencie gdy jest znak na kole zamachowym na skrzyni na 0.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: MS 60-2

Post autor: hz10 »

ale wiesz że w fiacie 1 oznacza 4 :mrgreen:
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MS 60-2

Post autor: wsk »

1 od rozrzadu to 4 ???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: MS 60-2

Post autor: simon1989 »

Zdejmij pokrywe walka i zrob fote. Napisz jakie(z czego) masz kolka rozrzadowe na silniku.
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MS 60-2

Post autor: wsk »

Hmmm.... dolne kolo paska rozrzadu 1.6MPI i pompa oleju tez 1.6MPI, kolko walka rozrzadu z 1,4 n/a, kolo zamachowe z PGT, kolo pasowe PGT.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MS 60-2

Post autor: wsk »

No i juz jest wszystko wyjasnione :D, rozebralem wszystko jeszcze raz caly rozrzad, a ze wedlug znakow najprawdopodobniej bylo zle, cos nie pasowaly, ustawilismy po swojemu pierwszy mijanka, srubokret w swiece na pierwszy gar od rozrzadu i wynalezlismy GMP bo okazalo sie ze to co wedlug kol nie ma zadnego sensu i tu jest ciekawostka bo jak ustawilem na skrzyni na 0 to tloki byly w polowie???? I tym sposobem zapalil :D :D :D :D. Dodam ze teraz pali a zgadza sie tylko znak na kolku walka rozrzadu.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: MS 60-2

Post autor: simon1989 »

Mowilem. :cisza: Caly czas czekalem na ten post :D
megazord
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: sob lip 17, 2010 2:07 am
Miejscowość: slask
Auto: Inne

Re: MS 60-2

Post autor: megazord »

We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?
Awatar użytkownika
szymons1990
Zaawansowany użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
Miejscowość: Myslowice
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: szymons1990 »

megazord pisze:We fiacie 1 to ten cylinder od koła zamachowego (4 od rozrządu) czy się mylę?
masz racje, u nas jest na odwrót niż w normalnych autach :D
PGT T25
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: MS 60-2

Post autor: wsk »

No powoli na bledach do celu :D
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: MS 60-2

Post autor: simon1989 »

Za pomoca tego suportu, ktory Ci wyslalem nie bylo opcji zeby to nie dzialalo.
Awatar użytkownika
RattuS
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: wt paź 12, 2010 6:47 pm
Miejscowość: Bielsko-Biała
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: RattuS »

Tak Was czytam bo mam zbliżony problem ale odpowiedzi sensownej nie widzę.
Konkretnie: zaczęło się od szukania przyczyn małej kompresji po remoncie 'dołu'. W mim silniku, 1995, jest ustawiony wał na pkt czyli mam I i IV tłok w gmp, na zamachu jest 0. i na kole pasowym altka jest również 0.
W tym momencie ustawiam kółko wałka rozrządu na pkt jak bóg przykazał i mam komprechę wielkości 8bar / garnek. metodą prób, błędów i własnego dążenia do ustalenia racji, okazało się że po przyspieszeniu górnego kółka o 3,5 ząbka, komprecha wzrosła do 11,0bar.
Co jeszcze bardziej ciekawe, okazało się, że nie mam ori kółka na wałku rozrządu, bo pożyczone kółko z jeżdżącego auta ma nabity pkt o 180' przestawiony do mojego!! ALE po założeniu 'właściwego' górnego koła, ustawieniu znaków jak się patrzy, ponownie jest niska kompresja i ponownie po przesunięciu znaku do przodu o 3,5 ząbka, ciśnienie wzrasta do 10,5-11,0bar.
Czy ktoś ma jakieś logiczne wytłumaczenie??
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 720
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: MS 60-2

Post autor: goofer007 »

Kółka się różniły w zależności od silnika, więc nie koniecznie masz założone niewłaściwe. Jaki wałek rozrządu ?
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
ODPOWIEDZ